План – конспект урока по английскому языку
Класс7
Тема: Пресса: газеты и журналы
Цели: знакомятся с новыми словами по теме«Медиа», развивают умение работы в парах (сотрудничество), осваивают использованиетематических ЛЕ в речи, развивают умения диалогической речи, воспитать интереск печатном СМИ.
Планируемые УУД
Регулятивные УУД: планироватьсвои действия в соответствии с поставленной задачей.
Познавательные УУД: прогнозировать тематику текста по заголовку и иллюстрации; осуществлять осознанное построение речевоговысказывания в устной форме; осуществлятьвыбор наиболее эффективных способов решения задач в зависимости от конкретныхусловий.
Коммуникативные УУД: планировать и организовать учебное сотрудничествои совместную деятельность со сверстниками, работать в паре и группе; владеть диалогической формой речи в соответствиис грамматическими и синтаксическими нормами английского языка.
Личностные УУД: формированиеответственного отношения к учению, готовности и способности обучающихся ксаморазвитию и самообразованию на основе мотивации к обучению и познанию.
Тип урока: комбинированный
Оборудование:учебник, презентация, отрывок видео урока (РЭШ по ссылке https://resh.edu.ru/subject/lesson/1527/main/)
Ход урока
Введение
Greetings
Основная часть
Проверка домашнего задания
Целеполагание и мотивация учебной деятельности
Teacher:Look at the pictures and say what is the theme of our lesson.
Theme of thelesson is…….
We’ll speak about……….. listen to………. learn the……
1. Просмотрфрагмента видео урока (РЭШ по ссылке https://resh.edu.ru/subject/lesson/1527/main/)
Teacher: Look at the board and learn the new words and phrases.
Vocabulary:
local/ national/ internationalnews – местные/ национальные/международные новости,
daily horoscopes – ежедневный гороскоп,
interviews – интервью,
weather reports – прогноз погоды,
interesting articles – интересные статьи,
music – музыка,
TV guide – ТВ-программа,
advertisements – объявления,
celebrity gossip – сплетни о знаменитостях,
fashion and beauty advice – советы о моде и красоте.
Teacher: Look at the board: use new words and complete thesentences. (Тренировочное задание, РЭШ https://resh.edu.ru/subject/lesson/1527/train/#174070)
Teacher: Great. Now we’ll do the next task. Look atthe board: match the types of magazines with their contents.
1. Computermagazines a) articles about the most interesting places to visit
2. Humourmagazines b) information about new styles of clothers
3. Women’smagazines c) funny stories
4. Travelmagazines d) information about software and new computers
5. Carmagazines e) articles about the life of famous people, cooking
and other household arts
6. Fashionmagazines f) information useful for drivers
Физкультминутка.
(Учащиеся должны правильно расставить прилагательные согласнопоследовательности при описании, игра представляет собой игру крестики-нолики)
teacher, elderly, kind French |
Chinese, talented, slim, singer |
young, doctor, Russian, hardworking |
boat, small, lovely, wooden |
vase, Greek, old, traditional |
fan, Asian, new, nice |
professor, smart, tall, British |
American, handsome, lawyer, middle-aged |
colleague, middle-aged, Spain, patient |
Teacher: We continue our lesson. Read the text andput the paragraphs in the correct order.
a) Inthe second phrase, they organize the material, trying to concentrate theattention on the most important points. After this reporters write theirstories.
b) Finally,a collection of stories or articles that have been chosen for a newspaper or amagazine edition are laid out on trial pages. The chief editor has to approvethe content, style and language of the material. After that the material issent for publishing.
c) Beforewriting an article the reporter has to investigate the events and to interviewthe people. Reporters take notes and also take photographs or shoot videos.
d) Thenthe written story is edited by news or copy-editors, working in twhe news desk.The headline of the story is always decided by the news desk and never by the reporteror the writer of the article. Often the news desk also rewrites some parts ofthe article or changes its style.
Teacher: Read what some Americans say about theirsections. Write down these sections and the names of the newspapers in thetable below.
Steve: “I often read newspapers. My favouritenewspaper is “USA today”. I always find a lot of interesting articles there.But most of all I like to read about sports news.
Danny: “My favourite section in “The New York Times”is about national and international news. I’m interested in politics.
Linda: “Indeed, I like to read articles aboutcultural events. I’m interested in culture that’s why I like to read articlesabout cultural events in “The New York Times”.
Kate: “My favourite papers are “USA today” and “TheNew York Times”, “The Wall Street Journal”. I like them because they arenational papers.
Alexander: “yes, I am interested in business andfinance. I like to read articles on business in “The Wall Street Journal”. Itis a very useful paper.
Newspapers |
Sections |
|
|
|
|
|
|
Summary
T: Open yourdiaries, please, and write down your home task.
Рефлексия: повторить лексику урока
The lesson is over. Thank you. Good-bye.
Литература:
1. Английскийязык. Книга для учителя. 7 класс: пособие для общеобразоват. организаций, -М.:Просвещение, 2014. – 144с.
2. РЭШ(фрагмент видео урока https://resh.edu.ru/subject/lesson/1527/main/)
