Занятиепо английскому языку по теме Путешествие
Цели занятия: формирование коммуникативнойкомпетенции учащихся, расширение страноведческого кругозора учащихся.
Содержательные: выявление уровня знанийучеников по теме, высокая степень систематизации знаний, формулированиеобобщения знаний попредмету Деятельностные: воспитание общей культуры, эстетического восприятия окружающейдействительности, создание условий для самооценки учеников, развитиепространственного мышления, творческих способностей, навыков самостоятельнойработы, умения работать в группе, развитие познавательного интереса, воспитаниелидерских качеств, обучение приемам самоанализа, сопоставления, сравнения,развитие умения обобщения, систематизации знаний.
Задачи:
Образовательные:
· повторить и активизировать вречи учащихся изученные ЛЕ по теме “Travelling”;
· развивать умения учащихся в устнойнеподготовленной речи;
· отрабатывать навыкиаудирования, чтения
· продолжить развитие навыковдиалогической речи.
Развивающие:
· способствовать развитиюинтеллектуальной, эмоциональной, мотивационной сферы личности учащихся;
· развивать познавательнуюактивность учащихся;
· развивать внимание, воображениеи логику.
Воспитательные:
· формировать у учащихся интереск культуре разных стран мира;
· формирование навыков и уменийинтеллектуального труда ( поиск информационных источников, навыковсамостоятельной и групповой работы).
Тип занятия: систематизация и обобщение знаний (общеметодологическаянаправленность)
Формируемые УУД
Регулятивные: осуществление регулятивныхдействий самонаблюдения, самоконтроля, самооценки в процессе коммуникативнойдеятельности на иностранном языке. Осознание языка как основного средстваобщения между людьми, контроль написания новых слов и грамматическихконструкций в соответствии с правилом.
Познавательные: умение выдвигать гипотезы иобосновывать их, умение структурировать знание в соответствии с поставленнойзадачей, умение слушать и понимать английскую речь на слух, умениеанализировать, находить отличия в грамматических конструкциях, умениесистематизировать слова по тематическому принципу; умение, пользуясьпредоставленной информацией, самостоятельно формулировать монологическоевысказывание на иностранном языке.
Коммуникативные: умение аргументировать своюпозицию, приводить доказательства, умение слушать и вступать в учебный диалог сучителем одноклассниками; умение отвечать на вопросы; адекватно использоватьречевые средства для решения различных коммуникативных задач, умение критическиотноситься к своей позиции; осуществлять совместную деятельность в парах сучетом учебно-познавательных задач.
Личностные: формирование коммуникативнойкомпетенции в общении и сотрудничестве со сверстниками и учителем, оценкатекущего уровня знаний, формирование мотивации к изучению нового материала.
Средстваобучения и оборудования
· доска
· ноутбуки
· аудиозапись
· фрагмент фильма
· презентация в Power Point
· дидактический материал
· наглядность
ХОДзанятия
I Организационный момент.
Приветствие
T: Good morning , students! Nice to see youagain!
Cl: Good morning, teacher!
T: Sit down, please!
1. Who`s on duty today?
-I am on duty today
2. What date is it today?
-Today isthe ________________ of December 3. What day of the week is it today?
— Today is _____________
4. Is anybodyabsent today?
-Yes , they are.
5. Who`s absenttoday?
-Ivanov ,……… areabsent today.
6. What`s the weather liketoday?
The weather is bad (good).
It is cold. Itis cloudy. It is windy.
7. What season isit now?
-It is winter.
8. How are you today?
P1: P2:P3: I am OK.
I am fine.
So, so
T: I am glad you are fine! Let’s start ourEnglish lesson.
2.Введение в тему.
T: Let’s try to guess the topic of our lesson. I have prepared acrossword puzzle for you. If you guess all the words correctly, you will beable to name the topic of our lesson.
1. You buy it, if youwant to go by bus, or by plane, or by car. (ticket)
2. A grey animal, likescheese, but it’s bigger than a mouse. ( rat)
3. Where can you see alot of planes? (airport)
4. Tomato,cucumbers are… (vegetables)
5. If you are bird. youhave it, if you are man you eat it (egg)
6. Name the antonym tothe world “hate”. (love)
7. It’s a sour yellowfruit. (lemon)
8. You can find it inwinter, you can skate on it, cold thing ( ice)
9. It is part of ourbody, face (nose)
10. Football, tennis are…(games)
3.Целеполагание.
And now look at the screen.
What is the topic of our lesson?
-TRAVELLING
Yes, you are right
Yousee that the topic of our lesson is:”Travelling”.
Todaywe’re going to discuss travelling
We are going to speak on this topic as much as possible, toremember the new words, to do exercises, to listen and do many otherinteresting things.
4. Today wehave an unusual lesson, the lesson of competitions. We have two teams, the teamis “ New York” and the team is “Los Angeles”.
The team captains are Valera and Andrey.
We also welcome our guests and the jury.
5. Представление команд
Hello.
My name is Valeriy. The name of our team is ___________.
These are members of the team.
This is _____,__________,_____
Hello .
My name is Andrew.
The name of our team is _____.
These are members of the team.
This is _____,__________,_____
That’s right
Let’s begin our lesson.
6.Активизация лексики по теме урока
Let’s revise words and expressionson the topic “Travelling”.
Now you will receive sheets of paper with words
You must match the cards with English words and Russian.
(Е.Р)
Flight To take off To land Passport control Hand luggage Carriage Railway station Cloak room Timetable To arrive Booking office To travel abroad Information office To miss train Ticket To check in Sail Gate Passport Reservations
Visa Currency exchange |
Полет Взлетать Приземляться Паспортный контроль Ручная кладь Вагон Вокзал Камера хранения расписание Прибывать Билетная касса Путешествовать за границу Справочное бюро Опоздать на поезд Билет Регистрироваться Парус Проход на Паспорт Представленная информация была полезной? ДА 59.46% НЕТ 40.54% Проголосовало: 1157 Предварительный заказ (бронирование) виза обмен валюты |
The next task is … Finishsentences .Закончить предложения. ( I)
· When you leave your country, you needa passport
· When you want to change your moneyto a different currency, you go to a currency exchange
· If you want to stay in a hotel,you first have to make reservations
· To go to a foreign country youneed a visa
· 5. When we arrive we can get ourluggage from the cloak room
· Get to the airport at least twohours before take off
Travelling is one of the most favouriteactivities
Every year a lot of people from differentcountries all over the world travel abroad for their holidays.
1. Why do people like to travel?
St.1: They want to learn about differentcountries, culture and sightseeing’s.
St.2: Travelling is good because you meet newfriends.
St3.: You can visit famous museums, galleries,buy souvenirs.
St4.: You can learn about national traditions ofmany countries.
2. How canpeople travel?
St.1: They can travel by car, by sea, by plane,by bus, on foot.
3.Andwhat about you?
-Do you like to travel?
St1,St2,St3.
Yes, I do. I like travel
4. What means oftransport do you prefer to travel?
St.1: I prefer to travel by car because I canstop when and there I want and enjoy nature.
St.2: I prefer to travel by sea because I enjoythe wind and the sea.
St3: I prefer to travel by plane because it’sthe quickest means of transport and comfortable
St4. I prefer to travel by train because it’s the mostconvenient and not expensive.
5.Have you ever been abroad?
No, I haven’t (Yes,I have)
-Would you like to visitforeign countries?
-What country would like to visit
-I would like to visit America
-I would like to visit ___________
7. Listening for detail.
During our travelling weshould pay attention to different speech and try to guess what they are talkingabout. Image you are in the UK, try to understand what is this conversationabout?
Watch the videoand Choose the correct answer.
Irecommend you to read all the questions before watching the video.
Some of the questions are quite large and it could be difficulttrying to answer them if you hadn’t read them before.
At the Hotel
1.The man wants a roomfor….
The nextweek
Three days
The weekend
2.Is there a mini bar in therooms?
No,there isnt
Yes.but only in the expensive ones
Yesand theres also cable TV
3.Can the man fill up theregistration form?
Yes,of course.
Yes,using his left hand.
No,he cant
4. What’s the man’ssurname?
PETERSON
DANIELSON
DATTERSON
5. Where is he from?
Australia
USA
NewZeeland
6. When was he born?
August,12th, 1980
April,21st, 1970
October,31st, 1970
7. What does he do?
Heis a doctor
Heis an engineer
Heis a translator
8. What is his room?
355
765
645
https://englishlistenings.com/at-the-hotel
T : And now we begin our trip
8. Составление диалогa
Byuing Train Tickets
- George: Oh, I see a ticket-office. Good morning!
- Clerk: Good morning!
- George: I want three tickets to Boston for tonight.
- Clerk: Three single or three round tickets?
- George: Three round trip tickets, please.
- Clerk: What class would you prefer?
- George: First class, please.
- Clerk: Here they are. Your train is leaving at 23.05.
- George: Thank you very much. Does the train arrive in Boston at 09.00?
- Clerk: Yes, you are right.
- George: Thank you for your help.
- Clerk: I wish you a pleasant journey.
Перевод
- Джордж: О. вижу билетную кассу. Доброе утро!
- Клерк: Доброе утро!
- Джордж: Мне нужны три билеты до Бостона на сегодняшний вечер.
- Клерк: Три билета в один конец или три билета туда и обратно?
- Джордж: Три билета в оба конца, пожалуйста.
- Клерк: Какой класс Вы предпочитаете?
- Джордж: Первый класс, пожалуйста.
- Клерк: Вот Ваши билеты. Ваш поезд отправляется в 23.05.
- Джордж: Спасибо большое. Этот поезд прибудет в Бостон в 09.00?
- Клерк: Да, Вы правы.
- Джордж: Спасибо Вам за помощь.
- Клерк: Желаю Вам приятного путешествия.
9. Работа с ноутбуками
A сейчасработаем с ноутбуками.
Каждая команда выбрала себе город, который они бы хотелипосетить. Ваша задача найти информацию и составить мини проект о том , где бывы хотели побывать и что увидеть.
10.Работа с проектами.
Клише для описания
1) I wouldlike to tell you about ….
2) It isin….
3) … isfamous all over the world.
4) Thisplace/building is….
5) You cansee…. in the…..
6) Also youcan buy souvenirs, cards, photos here.
7) Otherentertainments are…..
8) I canrecommend you to visit his place because…..
9) Why not! It is worthseeing/visiting/looking through!
Защита проектов.
11.Работас диалогами
- — Sorry, sir. I am lost. Is is Hillside avenue?
— No, this is Oxford street.
— How can I get to Hillside?
— It’s far from here. Find the nearest bus stop, take a bus number 77 or 79 and leave it on third station. Hillside avenue will be from the left side of you. You may ask somebody for help there.
— OK. Thanks a lot!
— Нет, это Оксфорд стрит
— Как мне добраться до Хиллсайд?
— Это далеко отсюда. Найдите ближайшую автобусную остановку, сядьте в автобус номер 77 или 79 и выйдете на третьей остановке. Хиллсайд авеню будет с левой стороны от вас. Можете попросить там кого-то о помощи.
— Окей. Большое спасибо!
— I need to get toWashintgton Avenue. Can I get there by bus?
— Yes, you can take any bus, but you’d better walk. It’s quite near.
— How long will it take to get there?
— It’s 5 minutes walk from here. Go down this street and then take the firstturn to the left.
— Thanks a lot!
— Мне нужно добраться до ПроспектаВашингтон. Я могу доехать на автобусе?
— Да, вы можете сесть на любой автобус, но лучше дойти пешком. Это довольноблизко.
— Как долго туда добираться?
— Пять минут пешком. Идите вниз по улице, а затем сверните налево на первомповороте.
— Спасибо!
12. Кахут (Елена Робертовна)
13. ДЗ. Make a report about any country You want
14.Рефлексия.
У каждого из вас есть смайлики.
Оцените свою работу на уроке.
Did you like the lesson? |
Did you enjoy yourself? |
Did you work hard? |
Did you like to work in groups? |
15.Подведение итогов. Выставление оценок.
— The lesson is over.
— Thanks for your work. Good-bye.