X-PDF

Дистанционные курсы для педагогов

Поделиться статьей

Конкурснаяигровая программа

«Клублюбителей Шекспира»

 

БушуеваМарина Ивановна, учитель английского языка  МБОУ СОШ  №73 города Кирова;

ПахомовскаяНаталья Вампиловна, учитель английского языка  МБОУ СОШ №73 города Кирова.

 

Мы хотимпредложить Вашему вниманию внеклассное мероприятие, посвящённое жизни итворчеству великого английского поэта и драматурга Уильяма Шекспира дляучащихся 9-11 классов в игровой форме. В данной игре могут участвовать каккоманды одного класса, так и команды разных классов.

Даннаяконкурсная игровая программа способствует достижению различных целей.

Образовательные:

1)    расширитькругозор учащихся и повысить их интеллектуальный уровень за счёт знакомства склассиком английской литературы;

2)    закрепитьзнания зарубежной литературы посредством английского языка.

Развивающие:

1)    формироватьмотивацию к изучению английского языка и культуры англоговорящей страны;

2)    развиватьвнимание и восприятие, слуховую память, мышление, воображение и способность каналитической деятельности.

Практические:

1)    создатьусловия для формирования умений учащихся участвовать в обсуждении на основеполученных знаний по теме «Шекспир и его творчество»;

2)    организоватьмонологические выступления учащихся по теме «Быть или не быть».

Воспитательные:

1)    воспитатьчувство уважения и интереса к культуре страны изучаемого языка;

2)    развиватьэстетический вкус.

Также,по нашему замыслу, в ходе подготовки этой игры были поставлены следующиезадачи:

1)    развиватьмежпредметные связи с дисциплинами «Литература», «Музыка» и «МХК»;

2)    развиватьнавыки литературного перевода;

3)    развиватьнавыки говорения, аудирования в процессе творческого общения в группе.

 

 

 

 

Оснащение:

Презентация,фильмы, портрет Шекспира, костюмы к сценке из пьесы «Ромео и Джульетта»,музыкальное оформление, синтезатор, мультимедийный проектор, выставка книгШекспира на русском и английском языках.

 

Сценарийконкурсной игровой программы

 

«Shakespeare’s  LiteraryClub».

 

Ученикчитает наизусть 130 сонет Шекспира на фоне музыки.  (Guild Wars 2ost-79.Fear Not This Night by Jeremy Soule (piano version). 

Приложение 1 и приложение 2.

My mistress eyes are nothing like the sun;

Coral is far more red than her lips red;

If snow be white; why then her breasts are dun;

If hairs be wires, black wires grow on her head.

I have seen roses damasked, red and white,

But no such roses see I in her cheeks,

And in some perfumes is there more delight

Than in the breath that from my mistress reeks.

I love to hear her speak, yet well I know

That music hath a far more pleasing sound;

I grant I never saw a goddess go —

My mistress when she walks treads on the ground.

And yet, by heaven, I think my love as rare

As any she belied with false compare.

 

Ведущий: Ladies andgentlemen, dear guests! You have heard the 130th Sonnet written bythe greatest poet in the world literature. Our event is devoted to one of themost famous playwright in the world – W. Shakespeare. I hope all of you willtake an active part in our literary meeting.

1. The first video — task

Watchthe film “The Life of William Shakespeare”, find out some facts from theShakespeare’s biography and answer the following questions

См. видео: https://www.youtube.com/watch?v=VcwSLtSW44Q

(Послепросмотра фильма команды получают карточки с вопросами, на которые они должныответить). См. приложение 4.

1.     When was Shakespeareborn? ( in 1564)

2.     Where did he spendhis childhood? (in Stratford – on –Avon)

3.     What school did Shakespeareattend? (Grammar school)

4.     What was hiswife’s name? (Ann Heathway)

5.     What was his firstchild’s name? (Susanne)

6.     Where were his playsperformed?(Globe theatre)

7.     At what age did  Shakespeare die?( at the age of 52)

 

8.     What is the mostpopular tragedy of Shakespeare? ( “Hamlet”) 

 

9.     Whose song haveyou heard in this film? (Ophelia’s song)

 

2.The second video-task

Shakespearewrote a lot of plays and 154 sonnets. Now watch the scenes from well-knownworks created by Shakespeare and guess the tittles of his tragedies and comedies.

Приложение3.

(Командыполучают карточки с названиями пьес, в которых они во время просмотрапроставляют номер показанного отрывка). См. приложение 5 .

1.    «Twelfth  Night»

2.    «Othello»

3.    «Romeo and Juliet»

4.    «The Comedy ofErrors»

5.    «A MidsummerNight’s Dream»

6.    «Hamlet, Prince ofDenmark»

7.    «TheTaming  of the  Strew»

8.    «King Lear»

 

Listento the dialogue from the tragedy “Romeo and Juliet” read by students of the 10thform.

JULIET      Ayme!

 

ROMEO   Shespeaks:

O, speak again,bright angel! for thou art

As glorious tothis night, being o`er my head

As is a wingedmessenger of heaven

Unto thewhite-upturned wondering eyes

Of mortals thatfall back to gaze on him

When he bestridesthe lazy-pacing clouds

And sails upon thebosom of the air.

 

JULIET    O Romeo,Romeo! wherefore art thou Romeo?

Deny thy fatherand refuse thy name;

Or, if thou wiltnot, be but sworn my love,

And I`ll no longerbe a Capulet.

 

ROMEO   [Aside]Shall I hear more, or shall I speak at this?

 

JULIET    `Thisbut thy name that is my enemy;

Thou art thyself,though not a Montague.

What`s Montague?It is nor hand, nor foot,

Nor arm, nor face,nor any other part

Belonging to aman. O, be some other name!

What`s in a name?That which we call a rose

By any other namewould smell as sweet;

So Romeo would,were he not Romeo call`d,

Retain that dearperfection which he owes

Without thattitle. Romeo, doff thy name,

And for that namewhich is no part of thee

Представленная информация была полезной?
ДА
59.27%
НЕТ
40.73%
Проголосовало: 1186

Take all myself.

 

 

 

3.The third task

Everybodyknows the most popular Hamlet’s phrase “To be or not to be — that is thequestion”

Andnow you must solve this complicated problem in different ways. You have only two minutes to decide this question.

Каждаягруппа в качестве домашнего задания приготовила  эссе  на темы

“Tobe or not to be a teacher”;

“Tobe or not to be the English language at school”;

“Tobe or not to be this game”;

“Tobe or not to be a fan of Shakespeare”.

Учащиесясами выбирали темы, и один представитель от каждой команды представлял её втечение 2 минут.

 

4.The fourth task

I’msure the phrase “to be or not to be” is known to all people.  Do you know otherpopular quotes?

Couldyou translate them into Russian?

(Командыполучают карточки с фразами, которые они должны перевести).    

См. приложение 6.

1.Love isblind.
2.Brevity is the soul of wit.
3.Ifmusic be the food of love, play on.

4.Altthe worlds a stage,and all the men and women merely players..

5.Somethingis rotten in the state of Denmark.

6.Lord,what fools these mortals be!

7.Howsharper than a serpents tooth It Is to have a thankless child.

8.«The beginning at the end».

Atthe end of our game let’s sing the song “My Name is Shakespeare”.

 

 

См.приложение 7.

(Каждыйиз присутствующих получает слова песни, включается фонограмма, и все подпевают).

См. видео: http://yandex.ru/video/search?text=%22horrible%20histories%20william%20shakespeare&path=wizard&filmId=AtbA5lNHUXI

AdmireShakespeare’s masterpieces in English and in Russian!

Readbooks (prose and poetry) and your life will be enriched!

Andnow our jury will announce the results of our competition.

 

AllWell that End well!!!

 

Литература:

1. William Shakespeare. Tragedies. Антология. КАРО,Санкт-Петербург, 2005.

2.Журнал «Иностранные языки в школе»№4,1996.

3.Степанов С. Шекспировы сонеты или Игра в Игре. СПб, Амфора,2003.

4.Шекспир У. Сонеты на английском языке с параллельным русскимпереводом. Составитель А.Н. Горбунов, М.,Радуга,1984.

Интернет-ресурсы:

1.http://www.lyricsmode.com/lyrics/h/horrible_histories/william_shakespeare_song.

2. http://www.youtube.com/watch

3. www.poetclub.chat.ru

4.www.sonnets.ru

 

 

 

Приложение4

 

1.     When was Shakespeare born?

2.     Where did he spend his childhood?

3.     What school did Shakespeare attend?

4.     What was his wife’s name?

5.     What was his first child’s name?

6.     Where were his plays performed?

7.     At what age did  Shakespeare  die?

 

8.     What is the most popular tragedy of Shakespeare?  

 

9.     Whose song have you heard in this film?

 

 

 

Приложение5

 

1.     «Twelfth  Night»

2.     «Othello»

3.     «Romeo and Juliet»

4.     «The Comedy of Errors»

5.     «A Midsummer Night’s Dream»

6.     «Hamlet, Prince of Denmark»

7.     «The Taming  of the  Strew»

8.     «King Lear»

 

 

 

Приложение6

 

1.Love is blind
2.Brevity is the soul of wit
3.If music be the food of love, play on

4.Alt the worlds a stage, and all the men and women merely players

5.Something is rotten in the state of Denmark

6.Lord, what fools these mortals be!

7.How sharper than a serpents tooth It Is to have a thankless child

8. «The beginning at the end».

 

 

 

Приложение7

 

My name is Shakespeare, William
I owned a feather quill, I am
The writer most familiar to you

My way with words amazes me
Came up with so many phrases me
That still the number dazes me too

Oh, Youve got the be cruel to be kind
If truth were known, Love is blind
Yet each of these quotes you will find
Its what I do

Seen better days (Thats one of his)
Ah, Salad days (He is the biz)
All the worlds a stage
They call me Billy Whizz

May seem kind of scary
Im a walking dictionary
Sturdy with the wordy Shakespeare

Quality of mercy is not strained
Such stuff as dreams are made
Off with his head
My phrases youll note

This is the short and long of it
Brevity is the soul of wit
As good luck would have have it
You can quote
Oh you suffered Green-eyed jealousy
Please do not Stand on ceremony

  I wrote The Queens English
Queens English I wrote

Its Greek to me (Thats a Shakespeare line)
Meal and drink to me (He was the first to combine)
Infinite variety
Yeah, that was one of mine

Dont call me flakey
Im William Shakey
Not lazy with the phrasey
Shakespeare

I was the greatest, I was ace
To find a better writer, thats A wild goose chase
I was truly brilliant which is why I sing
You cant have too much of a good thing

If music be the food of love, play on

Et tu, Brute (Did you ever know?)
Forever and a day (From a Shakespeare show)
Good riddance, Fair play
Pure as the driven snow

High time, Lie low
Wherefore art thou Romeo
The nations favorite bard
Shakespeare

Dooby, dooby, dooby
To be or not to be
Schooby, dooby, dooby
Shakespeare

 

 


Поделиться статьей
Автор статьи
Анастасия
Анастасия
Задать вопрос
Эксперт
Представленная информация была полезной?
ДА
59.27%
НЕТ
40.73%
Проголосовало: 1186

или напишите нам прямо сейчас:

Написать в WhatsApp Написать в Telegram

ЯТТС-Рекомендации по написанию отчета по учебной и производственной практики-Гостинечное дело

Поделиться статьей

Поделиться статьейПоделиться статьей Автор статьи Анастасия Задать вопрос Эксперт Представленная информация была полезной? ДА 59.27% НЕТ 40.73% Проголосовало: 1186


Поделиться статьей

ЮУрГУ-вопросы

Поделиться статьей

Поделиться статьейПоделиться статьей Автор статьи Анастасия Задать вопрос Эксперт Представленная информация была полезной? ДА 59.27% НЕТ 40.73% Проголосовало: 1186


Поделиться статьей

ЮУГУ-Отчет_ПП-Машины непрерывного транспорта

Поделиться статьей

Поделиться статьейПоделиться статьей Автор статьи Анастасия Задать вопрос Эксперт Представленная информация была полезной? ДА 59.27% НЕТ 40.73% Проголосовало: 1186


Поделиться статьей

ЮУГУ- Курсовой проект по электронике

Поделиться статьей

Поделиться статьейПоделиться статьей Автор статьи Анастасия Задать вопрос Эксперт Представленная информация была полезной? ДА 59.27% НЕТ 40.73% Проголосовало: 1186


Поделиться статьей

ЮУГУ-ВКР-Обеспечение требований охраны труда на рабочем месте слесаря-ремонтника 5 разряда

Поделиться статьей

Поделиться статьейПоделиться статьей Автор статьи Анастасия Задать вопрос Эксперт Представленная информация была полезной? ДА 59.27% НЕТ 40.73% Проголосовало: 1186


Поделиться статьей

или напишите нам прямо сейчас:

Написать в WhatsApp Написать в Telegram
Заявка
на расчет