X-PDF

Конспект открытого урока Существительное 6 класс на даргинском языке

Поделиться статьей

МБОУ «СОШ РЕДНЯЯОБЩЕОБРАЗОВАТЕЛЬНАЯ ШКОЛА №59

 

Открытый урок родного (даргинского)языка

 в 6 классе

 

Тема:

«Существительное-как часть речи».

 

 

 

Дигахъен ва руркъен нешламез

 

учитель даргинского языка

                                                                             и литературы: Курбанова З.А.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Тема:

«Существительноекагахъни». (Обобщающий дарс.)

Дарсламурад: 

 ГъайлабутIа существительное кагахъни.

1.Существительное, существительноела жинс, кьадар,

луг1и,падеж ва склонение  декIарбирахъес бучIанти бурсибарни.

2.Чулапикри бурахъес ва пикрибикIахъес бурсибарни;

дархьтитаманти жавабти лугахъни;

3.Дарган мезла дурсрачи, вегI акIубти мер-мусаличи

дигиимцIабарни

Планируемыерезультаты:

Предметные:

·        Научитьанализировать и характеризовать значение и морфологические признаки имёнсуществительных.

·        Повторитьизученное об имени существительном, его синтаксическую принадлежность

Метапредметные:

  • Формировать умение принимать учебную задачу и стремиться её выполнять.
  • Развивать умение наблюдать, сравнивать, обобщать.
  •  Расширять словарный запас.

Личностные:

  • Воспитывать понимание важности изучения родного языка.
  • Воспитывать любовь, уважение к родному языку.

Видурока: индивидуальный.

Типурока: комбинированный

ДарсгIеббурцути ваяхIпоэтуналапортретуни, карточкаби,

тестани,плакат Нешла мез х1едалуси адамц1едеш х1едашуси галгагъуна сай», проектор.

 

Дарсла план:

1.     Классдарсличи хIядурбарни. (Тема ва мурад аргъахъни ).

2.     БехIбихьудлаихтилат.

3.     Фронтальныйопрос. (Существительное тикрарбарни).

4.     Актуализация

5.     ДекIар–декIарти заданиебачил существительное кагахъни.

6.     Физминутка.

7.     Дарслаитог каъни.

8.     Рефлексия.

9.     ХъулихIянчи бедни.

 

 

 

 

 

Дарсла башри.

1.Дарс бехIбихьни, илала тема ва мурад аргъахъни.

Учитель: 

Саламах1ерти дурх1ни,

Салам,нушала г1ях1лас,

Камсибиалра нушаб

Заманахасбарибтас.

Ученикуни: Салам!

Учитель: Кадиирая.ИшбархIи нушала дарган мезла дарс саби. Нушани делчIунти тикрардирехIе цабарагIядатла ахIенси тяхIярли.

Х1.Г1ялиевла дугьби:

 Нешламез х1едалуси адам ц1едеш х1едашуси галгагъуна сай» Нушала неш кьяйда нешламезра дигахъес гIягIнити сари.

2.Хъули х1янчи ахтардибарни.

Учитель:Тикрарбирех1е нушани  существительное. Х1ушала партабачир леркарточкаби. Бархьси жавабла х1ярп ахъбуцая.

Тест.

´  1. Се саби существительное?

´  А) Гъайла бутIа

´  Б) Девла бутIа

´ 2.Се иргъахъу существительноели? 

´  А) ЛугIи

´  Б) СекIал

´ 3.Сегъунти суалтас жавабти лугасуществительноели? 

´  А) Сегъунти? Сегъуна?

´  Б) Чи? Се?

´ 4.Халаси хIярпличил лукIасуществительноеби? 

´ А) ТIинтIти Б) Хасти

´ 5 Существительноела чум падеж лера?

´  А) 11

´  Б) 6

3.Актуализация

Учитель: Белк1енаячисло. Классла х1янчи. Дугьбала диктант. Гьанна иш доскаличирти суратунала умиделк1еная.

(г1инц,хъяр, жерши, рурси, т1ут1и, урши)

Учитель:Сегъунси гъайла бут1ализи кадурхули ишди дугьби?

Ученикуни:Существительное

Учитель: Дарсламурад саби:

1.ГъайлабутIа сущест-ное кагахъни. Илди предложениебазир декIардирес бални.

2.Существительноела жинс, кьадар, луг1и декIарбирахъес бучIанти бурсибарни.

3.Дарганмезла дурсрачи диги имцIабарни.

4.Дарла мурад кагахъни.

Учитель:БехIбирхьехIе нушала хIянчи. (устно)

 Гьаркьукьяличи суалти кадатирая.

Ученик:Чи? (неш, дурх1я, учитель) Се? (вава, гурда, ута)

 Учитель:Хасти ва т1инт1ти существительноеби белгидарая.

Хасти(Шарик, Волга, Амина, Замана), ва т1инт1ти (хя, х1ерк1, рурси, газета).

Учитель:Существительноела жинс белгибарая.

Мурулжинс (дудеш, хала дудеш, урши)

Хьунулжинс (хала неш, рурси, учительница)

Ургажинс (вц1а, хъали, бец1) 

Учитель:Существительноела луг1и…

Цалихъ(рурси, хя, ваца, галга)

Дахълихъ(рурсби, хури, вацни, галгуби)

5.Физминутка

Ца,к1ел, х1ябал, авал, шел

Дигахъех1енушаб мез.

Някъбанихъат-хъат,

Т1ях1мани-тап, тап.

Т1улбани–кьибч1, кьибч1

Бек1ли- гьак1, гьак1.

6.Учитель: 1) Иш Х1. Ц1адасаланазмулизибад суратунала мерла илдала уми делк1и чеббелк1еная.  Чиди жинслизирдак1илил бурая?

Буц1арсибарх1и сабри-

Ванатизаб чедак1иб.

Бемжурлисях1бат сабри-

Гурдасхьунул черрик1иб.

Сях1батличибец1 бак1иб.

Унц,урчи, эмх1е дак1иб.

Бухънапил бархли бак1иб.

Имиаларабак1иб.

2)Жузлизибад х1янчи. Доскаличи лук1а.

Учитель:Ишди существительноеби дахълихъла формализир делк1еная.

(Вава,жуз, дубура, адам, хъали).

3)Предложение пикрибарая. Существительноебала падеж белгибарая. Дудешли рурсилис жуз асиб.

7.Дарсла ахир.  Ромашка (Существительноеламорфологияла лишанти делк1ес). Дурх1нас кьиматуни кадатни. Илди гапбарни.

8.Рефлексия.

Учитель:Х1ушаб г1ях1бизурси ца кьани рангбарая.

9.Хъули х1янчи.

Учитель: Предложениечеббелк1еная. Нешли Аминатлис сагаси х1ева асиб. (Х1ева ибсисуществительноела морфологический разбор барая).

Баркалла дурх1ни, г1ях1ли каленая!

 

 


Поделиться статьей

Полезные привычки -залог здоровья!

Поделиться статьей

Поделиться статьей  «Полезные привычки – залогздоровья» Топоева Ирина Ирмаковна, педагог-психолог МБОШИ «Аскизский лицей-интернат» им. М.И.Чебодаева Наверное,все мы с детских лет


Поделиться статьей

Статья для классного руководителя на тему Совершенствование работы с родителями в свете модернизации образовательного процесса

Поделиться статьей

Поделиться статьей         Статья «Совершенствование работы с родителями в светемодернизации образовательного процесса» (выступление напедагогическом совете)                                


Поделиться статьей

Конспект В гости к бабушке Агафье

Поделиться статьей

Поделиться статьей Муниципальноедошкольное образовательное учреждение дс «Рябинка»               Музейнаяпедагогика. Музейныевстречи в русской избе: «Знакомство


Поделиться статьей

Технологическая карта занятия (1 курс, СПО)

Поделиться статьей

Поделиться статьей Министерство образования Иркутской области Государственное бюджетноепрофессиональное образовательное учреждение Иркутской области «Иркутский авиационныйтехникум» (ГБПОУИО«ИАТ»)          


Поделиться статьей