X-PDF

Конспект урока английского языка в 9 классе «How much TV do you watch? Television: for and against».

Поделиться статьей

Муниципальное бюджетное  общеобразовательноеучреждение

              Некрасовскаясредняя общеобразовательная школа

 

 

 

 

КОНСПЕКТ УРОКА

АНГЛИЙСКОГО ЯЗЫКА

В 9 Б  КЛАССЕ

«Howmuch TV do you watch?

Television:for and against».

 

 

 

 

Учитель: Мошкова Наталия  

Николаевна

 

 

 

2022– 2023 уч. год

 

Конспектоткрытого урока английского языка в 9 Б классе

«Howmuch TV do you watch? Television:for and against».

«Скольковремени ты смотришь телевизор? Телевидение: за и против»

Цельурока: систематизация полученных знаний, отработка умений и навыков,полученных на уроке и в пройденной теме, использование лексических единиц иоборотов, разговорных клише в устноязычном высказывании.

Основные задачи:

1.Образовательная: Закреплениематериала по теме Телевидение, активизация словарного запаса потеме, развитие навыка монологической речи. Совершенствование навыков чтения иговорения. Развитие умения извлекать информацию из предложенного материала.

2.Воспитательная: Воспитание умениякритически мыслить и давать самостоятельную оценку. Формирование представленияо современном телевидении, его влиянии на подростков и на общество в целом. Воспитывать терпимое отношение к мнению других людей, умениеработать в группах; учить вести дискуссию.

3.Развивающая: Развитие  уменияпользоваться возможностями медиасредств, развитие коммуникативных способностейучащихся.

4.Обучающие: Формирование приемовумственной деятельности, развитие умения мыслить логически.

Оснащениеучебного занятия: комьютер, проектор, доска,раздаточный материал по новой теме (карточки с текстом).

Продолжительностьурока: 40 минут.

 

 

Ходурока:

1.     Организационный момент. Постановка задачурока

    Good morning, dearfriends

I’m glad to see you again! Sit down,please. How are you today?

Today we have a lot of guests. I hope youwill work very well.

Many people have forgotten what the worldwas like before TV. But today it has become an integral part of our lives. Nomedium can compare with TV as a means of information, entertainment andeducation. TV now plays such an important role in so many peoples lives thatit is essential for us to try to decide whether it is bad or good.

 So our today’s topic is “How much TV doyou watch? Television: for and against”

2.     Речевая зарядка.

Answer the questions: (презентация)

1. How often doyou watch TV?

2. When do youusually watch TV?

3. Which of thefollowing possible aims of television do you think is the most important? • toinstruct • to inform • to entertain

4. What TVChannels are popular in Russia, in the UK, the USA?

5. What are yourfavourite TV channels?

6. What TVprogrammes do you like best?

7. What TVprogrammes don’t  you like?

8. Do you watchserious programmes?

9. What are themost popular television programmes in our country?

 

3.   Контрольдомашнего задания. Lets check the homework.Youhave to prepare your topics about your favourite channels. (…..)

Good of you. Thank you. Now we are goingto continue our work.

 

4. Guess the types of programmes: (презентация)

1. Programmes thatis broadcast several times a day which tells you about all the importantevents.

2. Film storiesfor children made by photographing a series of drawings.

3. TV storiesabout a group of people and their lives which is broadcast regularly for manyyears.

4. Situationcomedies, a popular form of humorous TV having a number of standard characterswho appear in different stories every week.

5. Films in whichexcitement and emotional appeal are the essential elements.

6. Programmes thatgives you facts and information about a serious subject such as history,science or social problems.

7. Programmesshowing animals, birds etc. in their natural surrounding (environment).

8. Programmes dealwith systematic training and instruction of different subjects. With the helpof these programmes one can get knowledge.

9. Programmes onwhich members of the audience are asked questions; in case of correct answerthey receive prizes.

documentaries

wild life programmes

thrillers

Представленная информация была полезной?
ДА
61.14%
НЕТ
38.86%
Проголосовало: 1423

the news

sitcoms

soap operas

educational programmes

quiz programmes

cartoons

 

5. Fill the missing wordin:(презентация)

a) adults     b) understanding         c)cruel           d) criminal            e) influence         f) afraid       g)violent      h) dangerous              i) watching           j) hours

The 1 _____of television onpeople’s behavior is great. Most young children watch TV for many 2 _____everyweek. They watch it long before they have any real 3 _____of what theyare 4______. They watch programmes that are meant for 5 _____.They stay up late and watch films containing violence. There is a lot ofevidence to show that they are often harmed by seeing such things. There is nowmore crime and violence in our society than ever before. Everyone is 6______to go out at night.  These are 7 ______times we live in. Thisis also the time when more and more people are watching 8 ______films ontelevision. For example, a child may see cruelty in a film. The child learnsfrom the film how to be 9______. Many young people become too excited byviolent films and when the film is over they go out and commit 10 _____acts.

Key:

The 1 e influence oftelevision on people’s behavior is great. Most young children watch TV for many2 j hours every week. They watch it long before they haveany real 3 b understanding of what they are 4 iwatching. They watch programmes that are meant for 5 aadults. They stay up late and watch films containing violence. There is alot of evidence to show that they are often harmed by seeing such things. Thereis now more crime and violence in our society than ever before. Everyone is 6f afraid to go out at night.  These are 7 hdangerous times we live in. This is also the time when more and more peopleare watching 8 g violent films on television. For example,a child may see cruelty in a film. The child learns from the film how to be 9c cruel. Many young people become too excited by violent filmsand when the film is over they go out and commit 10 d criminalacts.

 6.Минута релаксации  (Снятиеумственного напряжения)

Сloseyour eyes. Think of something good you are going to do on weekends. Open youreyes, tell your partner I’m happy to see you. Are you ready to go on our work?

7. Now it’s time to listen to your reportabout your TV habits. Are you ready? Come up to the front,please. (Индивидуальное задание для учащегося,составление диаграмм о телевизионных пристрастиях обучающихся  9А класса набазе упражнения 3 на странице 66 учебника).

8. Контроль домашнего задания. Повторение грамматического материала. Let’scheck the homework. You have to prepare your topics about your favouritechannels. (…..)

Good of you. Thank you. Now we are goingto continue our work.

9. Закреплениематериала.

So, let’s look at the table. You have thepapers with the table and some sentences about television. The task is tocomplete the table. (презентация)

For

Against

1. Apart fromtheir entertainment value, they provide useful topics for conversations.

2. Television maybe the cause of many conflicts in the family.

3. The TV viewersneed do nothing: they make no choices, theyre completely passive and donteven use their legs.

4. TV informsabout current events and the latest developments in science and politics.

5. Television isthe best means of communication.

6. Television canoften present information to us in a more effective way than books can.

7. It encouragesus to buy things that we don’t need.

8. It helps toadvertise the popularity of sports and arts.

9. For millions ofpeople around the world, television is a source of companionship and helps themto cope with everyday life.

10. Television maydo harm to our health.

11. It entertainsus. It helps to relax.

12. Little bylittle television cuts us off from the real world.

13. It makes usaware of our global responsibilities.

14. It takes timeaway from activities such as reading, conversation, sports and games.

15. It gives afalse picture of society. People who watch a lot of television are more afraidof crime.

16.Televisionmakes people violent. Children who watch violent television programs are morelikely to be violent themselves.

Key:1, 4, 5, 6, 8, 9, 11, 13 – foragainst.

 

10. Обсуждениерезультатов работы. Summarizing

So, let’s summarize everything we’velearned today.

And now can you tell me what televisionis: one of the greatest achievements of the 21-  st  century or “one-eyedmonster”. Forget about being shy. (презентация)

1 Giving opinions

I think…

I suppose…

In my opinion…

I’d just like tosay…

To my mind,…

If you ask me…

2 Politedisagreements

Maybe, but I amnot sure.…

I’m afraid I’m notof the same opinion…

I’m sorry, but Ican’t agree with you.

 

To sum up then, most ofyou consider that television have advantages and disadvantages. I am sure that televisionis doing a lot of good because it is invaluable for the information itprovides; it has educational opportunities; it makes people argue and discuss,think more; it is one of the mighty means of forming people’s character andoutlook.

But it occupies all our spare time. Werush home to be in time for this or that programme. The violence on TV createsviolence in real life, television is bad for people’s health, and it is like adrug. And I think that you use and will use television for your best benefitand enrichment.

11. Домашнеезадание и выставление оценок.

Look at the screenand put down your home task, please. I need you to write the composition“Television in my life”, according to the plan:

1. Introduction.State the problem.

2. Arguments for.

3. Argumentsagainst.

4. Conclusion.

No less than 10 sentences.

12. Рефлексия

I wouldreally like to know, did you enjoy the lesson or not? Whether you wonder todayat the lesson? I have colored magnets on the Board. Please consider and attachthem to the desired subject.

(Мне бы очень хотелось знать, понравился вам урок или нет? Было ли вам сегодняинтересно на уроке? У меня на доске есть цветные магниты. Пожалуйста, подумайтеи прикрепите их к нужному предмету).

1.      Чемодан, мясорубка, корзина

Надоске вывешиваются рисунки чемодана, мясорубки и корзины


Поделиться статьей
Автор статьи
Анастасия
Анастасия
Задать вопрос
Эксперт
Представленная информация была полезной?
ДА
61.14%
НЕТ
38.86%
Проголосовало: 1423

или напишите нам прямо сейчас:

Написать в WhatsApp Написать в Telegram

ЯТТС-Рекомендации по написанию отчета по учебной и производственной практики-Гостинечное дело

Поделиться статьей

Поделиться статьейПоделиться статьей Автор статьи Анастасия Задать вопрос Эксперт Представленная информация была полезной? ДА 61.14% НЕТ 38.86% Проголосовало: 1423


Поделиться статьей

ЮУрГУ-вопросы

Поделиться статьей

Поделиться статьейПоделиться статьей Автор статьи Анастасия Задать вопрос Эксперт Представленная информация была полезной? ДА 61.14% НЕТ 38.86% Проголосовало: 1423


Поделиться статьей

ЮУГУ-Отчет_ПП-Машины непрерывного транспорта

Поделиться статьей

Поделиться статьейПоделиться статьей Автор статьи Анастасия Задать вопрос Эксперт Представленная информация была полезной? ДА 61.14% НЕТ 38.86% Проголосовало: 1423


Поделиться статьей

ЮУГУ- Курсовой проект по электронике

Поделиться статьей

Поделиться статьейПоделиться статьей Автор статьи Анастасия Задать вопрос Эксперт Представленная информация была полезной? ДА 61.14% НЕТ 38.86% Проголосовало: 1423


Поделиться статьей

ЮУГУ-ВКР-Обеспечение требований охраны труда на рабочем месте слесаря-ремонтника 5 разряда

Поделиться статьей

Поделиться статьейПоделиться статьей Автор статьи Анастасия Задать вопрос Эксперт Представленная информация была полезной? ДА 61.14% НЕТ 38.86% Проголосовало: 1423


Поделиться статьей

или напишите нам прямо сейчас:

Написать в WhatsApp Написать в Telegram
Заявка
на расчет