X-PDF

Конспект урока Healthy lifestyle (8 класс)

Поделиться статьей

Федеральноегосударственное казённое общеобразовательное учреждение                   «Кадетский корпус Пансион воспитанниц Следственногокомитета                              Российской Федерации»

 

 

 

 

 

Конспектурока по английскому языку 8а классе

Тема урока: “Здоровый образ жизни” (“Healthy Lifestyle”)

(технологияздоровьесбережение)

 

Датапроведения: 9.11.2022 г.

Учитель:Угланова Мария Валерьевна

перваякатегория

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Конспект урока английского языка на тему  “Здоровыйобраз жизни” (“Healthy Lifestyle”)

 

 

Класс: 

 

Цели урока:

1. Средствами английского языкасформировать у учащихся понимание значимости здоровья человека.

2. На основе приобретенных знаний сформироватьу учащихся умение осуществлять устно-речевое общение в рамках темы.

3. Формирование у учащихся языковых,интеллектуальных и познавательных способностей; умения переноса знаний инавыков в новую ситуацию на основе осуществления широкого спектрапроблемно-поисковой деятельности.

4.Воспитание бережного отношения ксобственному здоровью и защите окружающей среды;

 

Задачи урока:

образовательная: Активизировать лексику по теме “Здоровье”в речи учащихся.

Тренировать учащихся в чтении.

развивающая: развитие воображения, памяти, внимания;

Развивать речевые навыки учащихся вмонологической речи.

воспитательная: формирование потребности вести здоровыйобраз жизни, формирование способности понимать и сочувствовать людям.

Тренировать учащихся в работе в парах.

 

Форма урока: групповая работа.

 

Тип урока: повторительно-обобщительный.

 

Формы здоровьесберегающихтехнологий: физминутка,музыкотерапия(песня), психологическая поддержка, комфортная психологическая среда.

 

Дидактические материалы: карточки с высказываниями потеме урока; фотографии, картинки и книги, посвященные здоровому образу жизни;карточки с определениями понятий; презентация “Health is above wealth”,«Healthy lifestyle» , «Computers can be dangerous».

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ход урока

I. Организационныймомент.

Вклассе развешаны высказывания по теме урока, развешаны плакаты, посвященныездоровому образу жизни человека.

Презентация:

1An apple aday keeps a doctor away;

2 Early tobed, Early to rise –

Makes a manhealthy, wealthy and wise.

3Choosehealthy lifestyle: exercising, healthy food, keeping feet, sports.

4Avoid badhabits: smoking, drinking alcohol, taking drugs, sleeping too much or toolittle, physical inactivity.

5Computergames can be dangerous.

Учащиесязнакомятся с высказываниями, книгами, картинками, фотографиями. Учительпредлагает сформулировать тему урока на основе аудио-визуальных атрибутов.

Вариантыназвания темы урока, предложенные учащимися:

Health plays asignificant role in human life.

Health is agift of fate.

“Healthy Lifestyle”

Послевысказывания учащихся учитель обобщает и называет тему урока: “ HealthyLifestyle: what is it”, подтверждающую правильность догадки учащихся.

II.Работа над понятием “Healthy Lifestyle” (технология проблемного обучения)

(индивидуально/в парах сменного состава/ по группам)

What is “HealthyLifestyle” in your understanding?

1.      Работа в парах сменного состава. Учащиеся обсуждаютв парах какое значение они дали слову “Healthy Lifestyle” идобавляют недостающие значения в свой список.

2.      Работая в группе, учащиеся составляют единый списокзначений.

3.      На доске дети составляют ромашку из значений

Варианты учащихся:

HealthyLifestyle”— is a particular way to live and to be happy

is freedomfrom disease

is a perfectphysical development of a person

is a qualityof our private life

is a commonconcern for human worth

is buildingrelationships with other people

is dealingconstructively with feelings and handling your problems

is keepinglife in balance

is the way toadjust to environment

isfinancial independence.

Каждойгруппе предоставляется возможность высказаться.

Teacher: Inthe past being healthy meant not to be sick. Today people are becoming aware ofa more complete idea of health. Let’s speak about Ingredients of aquality life.

III.Ingredients of a quality life.

Каждаягруппа учащихся составляет перечень компонентов, которые, по их мнению,характеризуют здоровый образ жизни.

Teacher: Eachof us has his or her own comprehension of a quality life. What ingredients makeup a quality life and influence our health and mood?

Possibleanswers:

·        Having positive self-image;

·        Getting along with people;

·        Setting and reaching goals;

·        Planning my time and day;

·        Exercising and sportactivities;

·        Choosing healthy nutrition for goodhealth;

·        Participating in lifetime activitiesaccording to my likings;

·        Learning about harmful effect of drugs,alcohol, tobacco.

·        Avoiding cruel computer games, not tospend much time at the computer;

·        Prefer real communication to Internet;

·        Using mobile phones in a healthy way;

·        Learning about harmful effect of TV;

Походу работы учащиеся записывают в тетради компоненты, составляющие здоровыйобраз жизни.

IV.Развитие умений монологической речи.

T: Yourclassmates were divided into 3 groups and they have prepared presentationsabout different aspects of “Healthy Lifestyle” Dasha ., comehere. Everybody, listen to Dasha, please. Vanya, will you help her, please.

T: The firstpresentation is about “Healthy food”

Slide № .1

Bread andcereal give you energy by providing protein, iron and several B vitamins

Slide № 2.

Fruits andvegetables help you to have healthy gums ,good eyesight by providing vitamins Aand C.

Slide №3

Meat helps toyou to have a strong and healthy body by providing proteins.

Slide №4

Fats and sugarare fast sources of energy .

Slide № 5

Eat to livebut not live to eat. Choose only healthy food Thank you!

 

T: The nextpresentation is about Sport and its’ influence on our healthand about life without smoking( показываются слайды с комментариями представителя группы)

Slide № .1

Представленная информация была полезной?
ДА
61.17%
НЕТ
38.83%
Проголосовало: 1517

If you go infor sports you’ll have a sound mind in a sound body.

Slide № .2

Sport helpspeople to stay in a good form.

Slide №3

Sport helps usto live longer and improves the quality of our life.

Slide №4

To smoke orNOT TO SMOKE that is the question…

Slide №5

Do you knowthat 16th of November is the day when people all over the world quit smoking?

Do you knowthat every year 3 million people die of smoking?

Do you knowthat your life is 25% shorter if you smoke?

Do you knowthat only 13% of the population smoke in the USA, but in Russia – more than76%? 400,000 people die in Russia every year as a result of smoking. Imaginethat a whole town like Ufa disappears every year.

Slide №6

Quit smokingtoday if you smoke.If you don’t stop smoking you’ll see your future life.

T: The nextpresentation is about Computers and Internet and ( показываютсяслайды с комментариями представителя группы)

Slide № .1

It is strangeto think that one of the most powerful and richest businesses in the world is abit more than 30 years old. I mean computer business. Computers are widely usedin offices, banks, educational institutions and in households.

Slide № 2.

Here you cansee some stages of the development of INTERNET. More than 1 billion people useit nowadays. The next, please.

Slide № 3.

I’ve also gota computer. I use it all the time: as a typewriter and address book, forplaying games, listening to music, watching films. Besides I can go on Internetand discover everything about anything. It is a brilliant source ofinformation. The next slide, please.

Slide № 4.

Though myparents say I can’t rely on all the Internet information because I don’t knowwhere it’s coming from. More than that, psychologists now recognize a newillness caused by computers: Internet Addiction Syndrome (IAS). It is similarto gambling, smoking, drinking. Many users spend up to 40 hours a week on theInternet. All this results in broken relationships, job losses, financial ruinand even suicide.

T: Thank you.Any questions to Kseniya?

P1: You are anInternet user. Aren’t you an Internet addict?

Kseniya: No, Iam not.

T: I think “afive” is just a mark you deserve. Thank you. Take your plaсе.

V.Физминутка

To be healthyin your life,

Don’t forgetto do all five,

Get up early,quick and bright,

Exercise withall your might.

In the morningjump and run,

Eat yourbreakfast you’ve done,

Train yourbody, train your brain,

And all badhabits pass away.

 

VI.Упражнение учащихся в чтении текста.

T: Now boys and girls, you’ll read a text “Children andComputers”.

What do youthink the text is about according to the title?

P2: I think itis about how computers influence children’s health.

T: Any otheropinions?

P3: May be itis about using computers in education process?

T: Who else?No variants. Well, read the text carefully and see if you were correctBeginwith the notes given below. They’ll help you to understand better.

 

CHILDREN ANDCOMPUTERS

 

One of thegreatest advances in modern technology has been the invention of computers.They help us, fascinate us and occasionally scare us. The latest fear concernschildren and computers. Some experts claim that brothers and sisters arestarting to play more with computers than with one another, and that computersare distancing children from their parents.

Most computergames are violent. Adult computer addicts are familiar figures: pale people whosit in front of green screens hour after hour. That is their choice. But theidea of a child living in front of a flashing green screen is less acceptable.Canadian child psychologist James Norton explains: “These are children with fewfriends, afraid of making conversation. They cannot concentrate for longperiods of time except in front of the screen. If the computer games they playare violent,” she adds, “they become indifferent to violence.”

James Nortonsees a good number of troubled children. They usually persuade their parents tobuy them a computer by saying it will help their education. Computers, afterall, are a central part of education today. Some educationalistsenthusiastically look forward to the day when every child will have a personalcomputer in the class room and the class teacher will be nothing but atechnician. That is not particularly appealing either, although with thecurrent lack of teachers someone may decide it makes good economic sense. JamesNorton disapproves of such an attitude, “it is relationships with the teacherand the other pupils that make you learn”.

We may be at asort of crossroads. It is a question of whether we use the machines wisely orstupidly in bringing up children. “The computer”, says the child psychologist,“is only a surface problem, but the real problem is not computers. It isparents who have forgotten how to be parents; or don’t have confidence. I wishthem to start worrying about what is happening”.

NOTES

Advances– достижения except – кроме как (только)

Fascinate– очаровывают few – мало

Scare–пугают troubled — проблемные

Fear –опасение, страх persuade – убеждают

Claim–утверждают a good number of – большое количество

To distance – отдалять to appeal- привлекать

Adult – взрослые todisapprove- не одобрять

Addicts – зависимые sense – смысл

Familiar – знакомые bringingup – воспитание

Lessacceptable – менее приемлема a surface problem – поверхностная проблема

Don’t have theconfidence – не уверены в себе

 

Ready? Did youguess right?

P2: To someextent I did. But it is also about the problem of communication betweenchildren and parents, brothers and sisters and between classmates.

T: Well, Isee. Now read the text again. There are 5 tasks with 4 variants of answers.Only one of them is correct. Choose the answer which fits best according to thetext.

 

1.People areworried that children’s dependence on computers may result in

1) seriouslearning difficulties.

2) seriousproblems with health.

3) familieshaving communication problems.

2. The idea ofcomputer-dependent adults is acceptable because

1) they cancontrol their violent imaginations easily.

2) they areold enough to make their own decisions.

3) they cannotstop looking at the flashing screen.

3.Computer-dependent children

1) canconcentrate in front of the screen for short periods only.

2) becomeviolent or aggressive

3) stammermore often then other children.

4. Someexperts believe that in the future

1) every childwill have a PC in the classroom.

2) it will betoo expensive to give each schoolchild a computer.

3) childrenwill be educated at home using computers.

5. What is thereal problem behind children’s dependence on computers according to the childpsychologist?

1)Parentsdon’t have confidence when using computers

2) Parents donot participate in their children’s education.

3) Childrenregard computers as toys, not tools.

6What is themain idea I have learned?

1)Computer isa source of information today.

2)Psychologists try to explane how to solve this problem in our society.

3)Parentsshould help their children to solve any problems in their life.

That’ll do.

Well done.Thank you.

T:So , whatconclusion can we come? Can we think only about ourselves ? Are we connectedwith the environment, with our planet and so on? What do you think?

P2: I thinkthat health is above wealth and everything depends on us, we should take carenot only about ourselves but about our planet too, because we are the childrenof the world.

T: Let’s singthe song «We are the world»

We are theworld

We are thechildren

We are theones who

Make abrighter day

So let’s startgiving

There’s achoice we’re making

We’re savingour own lives

It’s true willmake a better day

Justyou and me

VII.Работас анкетой (технологияразноуровневого обучения)

Level A. What good and bad health habits can people have? Make a list.

Level B. Учащиеся индивидуально заполняют анкеты “Askyourself”, которые помогают осознать:

·        что я считаю важным в созданииздорового образа жизни;

·        какие компоненты являются болеезначимыми для меня:

·        как я могу помочь себе сам вформировании полного качественного образа жизни.

Askyourself

What do Iconsider important in a quality life?

1.

2.

Whichquality-of-life ingredients are most important to me?

1.

2.

What can I doto help myself attain those ingredients?

1.

2.

How can I planto do the right things?

1.

2.

VIII. Домашнее задание.Yourhome task will be to make a report :”10 ways to be healthy”. Your marks are excellent.

9. Итог урока. Рефлексия сделанного на уроке.

And now I wantto know what you think about our today’s lesson. Was it useful? Did you feelcomfortable? Did you like it?

How do youfeel about the lesson?

1) Were youexcited? Did you do anything unusual? Was it interesting? Did you feelcomfortable? Were you nervous? Why?

 

Thank you. Thelesson is over. You may be free. Good -bye.

 

 

 


Поделиться статьей
Автор статьи
Анастасия
Анастасия
Задать вопрос
Эксперт
Представленная информация была полезной?
ДА
61.17%
НЕТ
38.83%
Проголосовало: 1517

или напишите нам прямо сейчас:

Написать в WhatsApp Написать в Telegram

ЯТТС-Рекомендации по написанию отчета по учебной и производственной практики-Гостинечное дело

Поделиться статьей

Поделиться статьейПоделиться статьей Автор статьи Анастасия Задать вопрос Эксперт Представленная информация была полезной? ДА 61.17% НЕТ 38.83% Проголосовало: 1517


Поделиться статьей

ЮУрГУ-вопросы

Поделиться статьей

Поделиться статьейПоделиться статьей Автор статьи Анастасия Задать вопрос Эксперт Представленная информация была полезной? ДА 61.17% НЕТ 38.83% Проголосовало: 1517


Поделиться статьей

ЮУГУ-Отчет_ПП-Машины непрерывного транспорта

Поделиться статьей

Поделиться статьейПоделиться статьей Автор статьи Анастасия Задать вопрос Эксперт Представленная информация была полезной? ДА 61.17% НЕТ 38.83% Проголосовало: 1517


Поделиться статьей

ЮУГУ- Курсовой проект по электронике

Поделиться статьей

Поделиться статьейПоделиться статьей Автор статьи Анастасия Задать вопрос Эксперт Представленная информация была полезной? ДА 61.17% НЕТ 38.83% Проголосовало: 1517


Поделиться статьей

ЮУГУ-ВКР-Обеспечение требований охраны труда на рабочем месте слесаря-ремонтника 5 разряда

Поделиться статьей

Поделиться статьейПоделиться статьей Автор статьи Анастасия Задать вопрос Эксперт Представленная информация была полезной? ДА 61.17% НЕТ 38.83% Проголосовало: 1517


Поделиться статьей

или напишите нам прямо сейчас:

Написать в WhatsApp Написать в Telegram
Заявка
на расчет