Конспектурока английского языка
Тема: “Special Days”(Module5. Feasts)
Класс:6 «А»
УМК:Spotlight-6, авторы Ю.Е. Ваулина, Дж. Дули, О.Е. Подоляко,В.Эванс
Целиурока: развитие языковой компетенции учащихся, обобщение и активизация лексическогоматериала по теме, закреплениеграмматических форм настоящего продолженного времени, повторение грамматическихформ настоящего простого времени.
Задачи:
Образовательные:
Активизациялексического материала по теме, совершенствование монологической,диалогической, письменной речи, совершенствование навыков аудирования в рамкахзаданной темы.
Развивающие:
Развитиепамяти, внимания, логического мышления, познавательных навыков и умения владетьвсеми видами речевой деятельности (аудирования, чтения, письма, говорения)
Воспитательние:
Привитьлюбовь и интерес к иностранному языку, ответственного отношения к обучению, воспитатьумения работать в парах, группах, самостоятельно.
Оборудованиеурока:
1. компьютер;
2. презентация;
3. УМК;
4. Видео материал;
Планурока:
1. организационный момент, приветствие
2. определение цели и темы урока
3. Лексическая зарядка
4. Введениеновой лексики
5. Работав командах и парах
6. Совершенствованиенавыков аудирования
7. Контрольныезадания по одному из аспектов языка
8. Домашнеезадание
9. Подведениеитогов урока
Ходурока:
Этапы урока |
Деятельность учителя |
Деятельность учащихся |
Время (мин) |
I. Подготовительный этап |
|
||
1. Организационный момент, приветствие |
Hello, boys and girls. Sit down, please. I’m glad to see you. How are you today? |
Good afternoon. Glad to see you too. I’m fine, I’m fine…. |
1 |
2. Постановка цели на урок, определение темы урока |
На экране появляются названия праздников: Women’s Day, May Day (Spring and Labour Holiday), Victory Day, Easter, Motherland Defender’s Day, Day of the Russian Federation State Flag, Independence Day, Day of Knowledge, Day of Russia, Constitution Day Space Day, Teacher’s Day, Mother’s Day, Shrovetide, April Fool’s Day, birthday, wedding, jubilee. Look at the blackboard and answer my question: What are we going to revise now? |
Different Holidays! |
3 |
3. Лексическая зарядка |
Now, you have to divide into two groups. You must remember all holidays what do you know. But one team will remember Russian Holidays and other group will remember Holidays in Britain (which everyone knows from the text book). And you should write the dates of these holidays. |
Yes, it is clear. (Команды начинают обсуждать праздники и их даты, лидер из каждый команды записывает их в тетрадь)
|
6 |
|
Work in pairs, please. I’ll show you the sentences on the slides. You must insert missing words. You will read and raise your hand.
|
Ученики делятся на пары, на слайде появляется первое предложение, и один из пары, кто готов дать ответ, поднимает руку. |
2 |
|
Now you will work in two groups again. I’ll give you four cards for every group with popular holidays. You must find mistakes and correct them. You should give me correct answers. One team which will be this task correctly will be the winner. I’ll give you four minutes. |
Ученики получают карточки, совещаются, ищут ошибки и исправляют их и правильно отвечают на мои вопросы: 2. What do people eat or cook on this holiday? 3. What is the symbol of this holiday? |
4 |
II. Основной этап |
|
||
.
|
Now we will revise all the words and phrases about the holidays which you’ve learnt before. I have many different cards. You must make the correct phrases and translate them. Work in two groups, please. The team which will find more phrases will be the winner. Be careful: some words I will give you only two minutes.
We talked about a special day in India. What was the holiday?
1. Pomelo 2. Beast 3. Villagers 4. Blessing 5. Firecrackers 6. Jau Gok 7. Candy box 8. Roast pork 9. Glutinous rice balls 10. Red bean soup 11. Buddha’s delight 12. Red envelops
Now I will tell you facts about Chinese New Year from the video and you must say: True or False. 1) Chinese cook fish and chips on New Year (F) 2) Chinese eat mandarins on New year(T) 3) Chinese make blue envelops for money(F) 4) Chinese beast was afraid of red color(T) 5) People watch parades on TV (F) 6) Chinese have a special calendar (T)
Представленная информация была полезной? ДА 58.74% НЕТ 41.26% Проголосовало: 1076
Now I will give you a test. It has three exercises with instructions. When you finish, give your copybook to your partner and check his or her test.
|
Учащиеся вновь делятся на команды, находят нужные слова, составляют фразы и переводят их.
Ученики отвечают: «It was Diwali, the Festival of Lights».
Ученики внимательно слушают предложения, исправляют ошибки где нужно.
|
4
15
|
III. Заключительный этап |
|
||
1. Домашнее задание. |
Your home task is ex. 1-8 p. 33-34 in workbooks. It is grammar practice. |
|
2 |
2. Подведение итогов. Выставление оценок |
What special days do you know in other country? How usually do people celebrate them? Are Chinese special day similar to special day in India? Or they differ? What the same things do they have? |
|
3 |
3. Прощание |
The lesson is over. Thank you for your work today. See you! Bye! |
Good-bye |
|