X-PDF

Конспект урока — Sport is fun

Поделиться статьей

Темаурока: Спорт – это весело («Sport is fun»).

Степени сравнения наречий. (“Degrees ofcomparison adverbs”).

 

Класс: 7

Тип урока:  комбинированныйурок

 

Целии задачи урока:

Практические:

— активизация и систематизация лексических единиц по теме «Спорт»;

-формирование и развитиебилингвистической коммуникативной компетенции;

-формирование умений и навыковадекватного восприятия иноязычной речи, как в устной, так и в письменной форме;

-введение нового материала по теме«Степени сравнения наречий»;

-закрепление введенногограмматического материала в устной и письменной речи.

Воспитательные:

-воспитание активности и уменияпринимать самостоятельные решения;

-воспитание коммуникативно-речевого такта,коммуникабельности.

Образовательные:

-расширение кругозора;

-повышение общей культуры учащихся.

Развивающие:

-развитие способностей школьниковиспользовать иностранный язык как инструмент общения;

— развитие языковой догадки, умениянаблюдать;

-развитие языковых способностей иустойчивого интереса к изучению английского языка.

 

Оборудование: наглядный материал по теме “Sport”,мультимедийное оборудование, раздаточный материал, учебник.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ход урока

 

I. Organizationmoment. Task of the lesson

 

Goodafternoon, children! It’s nice to see you again! How are you? Take your seats,please!

Lookat the screen. There are a lot of pictures. Answer my question. What do youthink we`re going to speak about?

Well.Today we’ll continue our theme “Sport is fun”. Sport is very good for yourhealth and that’s why you must do sports to be healthy and strong.

Look at blackboard! I have prepared a proverb for you. Thousands years ago ancient Greeks said: A soundmind in a sound body. Millions of people who go in for sports knowfrom their own experience that this famous saying is true to fact. At the sametime great members of people do not go in for sport.  Some of them realize that sport is useful but preferwatching sports competitions on TV to going in for sport themselves. 

 

II.Warm-up activities

Ex.68, p. 116

 

III.Vocabulary

      Now Isuggest you to look at the pictures and name kinds of sports. There arepictures of different kinds of sports on the screen. (Приложение 1) Answer myquestion/ What sports is it? (Учащиеся отвечают на поставленный вопрос It is … .)

Представленная информация была полезной?
ДА
60.87%
НЕТ
39.13%
Проголосовало: 1536

      I see that the kinds of sport you know very well.

 

IV.Vocabulary revision:

     Work in groups

 

      Work in groups of 4. At the screen You can see the list of sports. (Приложение 2) Choose the rightanswers on your questions and write out them.

 

      Football, table tennis, badminton, volleyball, chess, gymnastics, aerobics,dance, cycling, swimming, walking, skiing, ice-skating,  horse-riding, windsurfing,jumping, running, boxing, polo, figure skating, hockey, baseball, athletics, handball.

 

1group: What sports are played in the winter? What sports do you need to wearspecial clothes for? (Skiing, ice-skating, figure skating, hockey.)

 

2group: What sports do people play in teams? What sports use balls?(Football, volleyball, gymnastics, polo, baseball, handball.)

 

3group: What sports  do people play in pairs? (Table tennis, badminton,chess, boxing, dance, figure skating.)

 

V.Work in pairs.

     Look at the cards on your desks. (Приложение 3) You must match thesentences or expressions with sports. It’s interesting what pairs do thisexercise better and without mistakes.

 

1. A round ball. Twoteams of 11                     d) football   

playerskick (ударять ногой) it.

 

2. A small ball, table,small                              f) table tennis

 bats (ракетки).

 

3. One or two menskate.                                  a) figure skating

 

 

4. A group of men skate                                            

with a hockeystick and                                     e) hockey

beat a puck (шайба).

   

5. Two men withgloves                                    c)boxing                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                    

beat each other.

 

6. To keep fitthey travel                                         b) cycling 

by bicycle everyweekend.

 

VI.Предъявление нового грамматического материала. Degrees ofcomparison of adverbs

Работас учебником. Правило Ex.71, p.117

 

VII. Первичноезакрепление изученного грамматического материала.

Упр.72,стр.118

Упр.73,стр.118

    

VIII. Results

 

IX.Home work

 

VIII.Рефлексия


Поделиться статьей
Автор статьи
Анастасия
Анастасия
Задать вопрос
Эксперт
Представленная информация была полезной?
ДА
60.87%
НЕТ
39.13%
Проголосовало: 1536

или напишите нам прямо сейчас:

Написать в WhatsApp Написать в Telegram

ЯТТС-Рекомендации по написанию отчета по учебной и производственной практики-Гостинечное дело

Поделиться статьей

Поделиться статьейПоделиться статьей Автор статьи Анастасия Задать вопрос Эксперт Представленная информация была полезной? ДА 60.87% НЕТ 39.13% Проголосовало: 1536


Поделиться статьей

ЮУрГУ-вопросы

Поделиться статьей

Поделиться статьейПоделиться статьей Автор статьи Анастасия Задать вопрос Эксперт Представленная информация была полезной? ДА 60.87% НЕТ 39.13% Проголосовало: 1536


Поделиться статьей

ЮУГУ-Отчет_ПП-Машины непрерывного транспорта

Поделиться статьей

Поделиться статьейПоделиться статьей Автор статьи Анастасия Задать вопрос Эксперт Представленная информация была полезной? ДА 60.87% НЕТ 39.13% Проголосовало: 1536


Поделиться статьей

ЮУГУ- Курсовой проект по электронике

Поделиться статьей

Поделиться статьейПоделиться статьей Автор статьи Анастасия Задать вопрос Эксперт Представленная информация была полезной? ДА 60.87% НЕТ 39.13% Проголосовало: 1536


Поделиться статьей

ЮУГУ-ВКР-Обеспечение требований охраны труда на рабочем месте слесаря-ремонтника 5 разряда

Поделиться статьей

Поделиться статьейПоделиться статьей Автор статьи Анастасия Задать вопрос Эксперт Представленная информация была полезной? ДА 60.87% НЕТ 39.13% Проголосовало: 1536


Поделиться статьей

или напишите нам прямо сейчас:

Написать в WhatsApp Написать в Telegram
Заявка
на расчет