X-PDF

Методическая разработка урока по английскому языку для 5 класса “Школьные предметы”

Поделиться статьей

Конспект урока по английскому языку для 5 класса“Школьные предметы”

Цель: совершенствование навыков речевой деятельности.
Задачи: закрепить употреблениелексических единиц в речи; развивать навыки говорения, чтения, письма,аудирования; развивать память, мышление, речь, внимание; воспитывать уважение.
Оборудование: учебник, раздаточныйматериал.

Ход урока

1.Организационная часть.

2.Фонетическая зарядка/Речевая зарядка.

Teacher: How manylessons have you got every day? Have you got lessons on Saturday? ? What isyour favourite working day? What is (are) your favourite subject(s)? Have yougot much homework to do? What is your homework in English for today?

3.Проверка домашнегозадания.

https://ped-kopilka.ru/upload/blogs2/2016/5/40837_f3373c4b1e7f0f0fe4a047ab9c4fe02b.png.jpg

 

3.Основная часть.

Writing Speaking
Выполнение упражнений.

Представленная информация была полезной?
ДА
60.97%
НЕТ
39.03%
Проголосовало: 1532

a) Описание своегошкольного расписания и любимого урока.

Pupil: We have got Mathematics, English, History,Music, Physical Education on Monday. As for me, my favourite lesson is Musicbecause I like to sing songs and listen to music.

https://ped-kopilka.ru/upload/blogs2/2016/5/40837_7f90f43c13ac9ccddf439d08eeabf9d1.png.jpg

b) Заполнение семейногодерева. Составление монологов о членах семьи и их любимых предметах.

Pupil: My sister’s name is Anna. She is 9 yearsold. Her favourite subjects are English and Mathematics. She likes to translatetexts and do sums. My mother’s name is Natasha. She is 32 years old. Herfavourite lesson was History. My mother likes to read historical novels verymuch. As for me, I like PE because I prefer playing basketball and football.

Listening.
Ученики определяют на слух название предметов всоответствии с их описанием.
Example: Welearn to work with numbers – Mathematics.
— We learn to read, write and speak in ournative language correctly;
we read a lot of books by the writers from ourcountry;
we learn to read, write, and speak in a foreignlanguage;
we study the history of our home land, differentcountries of the world;
we learn to sing and understand music;
we read books by writers from differentcountries;
we study the nature around us; we study ourplanet;
we make things with our own hands.

Грамматическая игра

The Mime Game.
В игре принимают участие две команды. Каждаякоманда получает набор карточек с названием школьных предметов. Ученикипоказывают действия, которые часто выполняются на уроках. Можно задавать толькообщие вопросы. Выигрывает та команда, которая догадалась о школьном предмете исобрала больше карточек другой команды.
Teacher: Theclass is split into two groups. The groups are given different lists of schoolsubjects. One student of each group mimes the most common activities for thegiven subject, and the other group has to guess the activities and the subjectby asking “yes/no” questions.
Group 1: Are you reading?
Group 2: No, we are not.
Group 1: Are you doing sums?
Group 2: Yes, we are.
Group 1: Is it Mathematics?
Group 2: Yes, it is.

Reading.
Hi, Oksana,
Thanks for your letter. It was very interestingto read about your school. In the USA we don’t have as many school subjects asyou do.
Of course, we study English a lot. We readstories and books, watch videos, listen to songs, learn and recite poems. Wehave a lot of exercises! I know we have to do them to know our native languagewell. We also talk a lot and discuss some problems at our English lessons. Weoften work in groups and make projects at the lessons and as our homework. Allmy friends and I like making projects very much. But we don’t have subjectslike Nature Study or Geography. We have Science where we study these subjects.We have 5 or 6 lessons every day, and they are the same for the whole semester.
How many lessons do you have every day? What arethey? How many English lessons do you have a week? What do you do at yourEnglish lessons? Looking forward to your letter.
Your best friend, Susan.
4.
Домашнее задание.
Ответить на письмо.
5.Подведение итогов.


Поделиться статьей
Автор статьи
Анастасия
Анастасия
Задать вопрос
Эксперт
Представленная информация была полезной?
ДА
60.97%
НЕТ
39.03%
Проголосовало: 1532

или напишите нам прямо сейчас:

Написать в WhatsApp Написать в Telegram

ЯТТС-Рекомендации по написанию отчета по учебной и производственной практики-Гостинечное дело

Поделиться статьей

Поделиться статьейПоделиться статьей Автор статьи Анастасия Задать вопрос Эксперт Представленная информация была полезной? ДА 60.97% НЕТ 39.03% Проголосовало: 1532


Поделиться статьей

ЮУрГУ-вопросы

Поделиться статьей

Поделиться статьейПоделиться статьей Автор статьи Анастасия Задать вопрос Эксперт Представленная информация была полезной? ДА 60.97% НЕТ 39.03% Проголосовало: 1532


Поделиться статьей

ЮУГУ-Отчет_ПП-Машины непрерывного транспорта

Поделиться статьей

Поделиться статьейПоделиться статьей Автор статьи Анастасия Задать вопрос Эксперт Представленная информация была полезной? ДА 60.97% НЕТ 39.03% Проголосовало: 1532


Поделиться статьей

ЮУГУ- Курсовой проект по электронике

Поделиться статьей

Поделиться статьейПоделиться статьей Автор статьи Анастасия Задать вопрос Эксперт Представленная информация была полезной? ДА 60.97% НЕТ 39.03% Проголосовало: 1532


Поделиться статьей

ЮУГУ-ВКР-Обеспечение требований охраны труда на рабочем месте слесаря-ремонтника 5 разряда

Поделиться статьей

Поделиться статьейПоделиться статьей Автор статьи Анастасия Задать вопрос Эксперт Представленная информация была полезной? ДА 60.97% НЕТ 39.03% Проголосовало: 1532


Поделиться статьей

или напишите нам прямо сейчас:

Написать в WhatsApp Написать в Telegram
Заявка
на расчет