X-PDF

Оценочные средства (оценочные материалы) рабочей программы 10 класса по английскому языку.

Поделиться статьей

Приложение

к Рабочей программе

10 класса по английскому языку

Оценочныесредства (оценочные материалы) рабочей программы 10 класса по английскомуязыку.

Оглавление:

1.      Лексико-грамматическийтест по теме: «В гармонии с собой»          

2.      Лексико-грамматическийтест по теме «В гармонии с другими»      

3.      Лексико-грамматическийтест по теме «В гармонии с природой»

4.      Итоговыйтест по теме: «В гармонии с миром»             

 

Оценочные средства(оценочные материалы), применяемые в рамках текущего контроля.

Программа

Перечень используемых оценочных средств (оценочных материалов) /КИМы

Перечень используемых методических материалов

Английский язык. 10-11 классы. Рабочие программы (Афанасьева, И. В. Михеева, К. М. Баранова)

Линия УМК О. В. Афанасьевой, И. В. Михеевой, К. М. Барановой.Rainbow English (10-11)

 

Афанасьева, И. В. Михеева, К. М. Баранова. Английский язык. 10 класс. Рабочая тетрадь.

Афанасьева, И. В. Михеева, К. М. Баранова. Английский язык. 10 класс. Диагностические работы. Рабочая тетрадь.

Афанасьева, И. В. Михеева, К. М. Баранова. Английский язык. 10 класс. Контрольные работы.

Афанасьева, И. В. Михеева, К. М. Баранова. Английский язык. 10 класс. Проверочные работы. Подготовка к ВПР.

Афанасьева, И. В. Михеева, К. М. Баранова Rainbow English. Английский язык. 10-11 классы. Методическое пособие

Афанасьева, И. В. Михеева, К. М. Баранова Электронная книга, PDF. Английский язык. 10 класс.

Аудиоприложения к Rainbow English

Источник: https://rosuchebnik.ru/kompleks/rainbow/audio/

 

Формапроведения:лексико-грамматический тест по теме: «В гармонии с собой»

Распределениезаданий лексико-грамматического теста по содержанию; уровню сложности; уровнюусвоения знаний.

Распределениезаданий лексико-грамматического теста по содержанию.

Содержание учебного материала

Число

заданий

Максимальный

балл

Процент максимального балла за задания данного уровня сложности от максимального балла за всю работу

Аудирование

1

7

21%

Чтение

1

7

21%

Лексика

1

6

18%

Грамматика

1

9

26%

Письмо

1

5

14%

Итого:

5

34

100%

 

Распределениезаданий теста по уровню сложности.

Обязательныйуровень состоит из четырех заданий (1, 2, 3, 4), повышенный уровень – из одного(5*).

Уровень сложности заданий

Число заданий

Максимальный балл

Процент максимального балла за задания данного уровня сложности от максимального балла за всю работу

Обязательный

4

 

86%

Повышенный

1

 

14%

Итого:

5

 

100%

 

Распределение заданий теста поуровням усвоения знаний.

Номер уровня

Уровень усвоения знаний

Всего заданий

% от общего количества

1.

Выполнение заданий в знакомой ситуации

3

60%

2.

Выполнение заданий в измененной ситуации

1

20%

3.

Творческое применение знаний

1

20%

 

Критерии оценивания выполнения отдельныхзаданий и работы в целом.

Заданиесчитается выполненным верно, если учащийся выбрал или написал правильный ответ,построил правильное (по грамматическим и лексическим правилам) предложения.Проверка выполнения заданий проводится учителем английского языка по следующейсистеме оценивания:

Баллы

Отметки

31-34

5

25-30

4

17-24

3

0-16

2

Лексико-грамматическийтест по теме: «В гармонии с собой»

Test Rainbow English 10 (1)

1.Listen to the dialogue, mark the statements as True, False or Not Stated.

1)Vicky is not interested in seeing Jasons costume for the party.

2)Vicky wants to spend a lot of money on a costume.

3)Jason first suggests that Vicky should dress up as a famous person.

4)Vicky knows what all of her friends are wearing to the party.

5)Jason suggests that Vicky wears normal clothes as part of her outfit.

6)Vickys mum will help Vicky make her outfit.

7)Vicky doesnt want to start putting her outfit together straight away.

 

2.Read the texts, choose the correct title. One title is extra.

1)MixingStyles                                                                           5) Celebrity Style

2)InternetSensation                                                                     6)Cheaper to Buy

3)Short Lifetime                                                                           7)Rebels No More

4)MoneyWorries                                                                        8) Shopping Frenzy

A. Youth sub-culture isnt what it used to be. In the 1960s, youthswho were protesting against their parents or society dressed a certain way toshow their anger, or to feel like they belonged to something. Nowadays, parentsare more accepting of their children, and society is more accepting ofdifferent   people. There is less of a need to act out, so there are fewersub-cultures as a result.

 

B. There are still a few youth sub-cultures these days. Onephenomenon is haul girls — teenage girls who shop till they drop, then comehome with a big haul, usually several bags of clothes. Then they make a videoof what they bought, and not just any old video, either. They put great effortinto it, with editing and a storyline. Its their way of showing off what theylove to do.

 

C. In the old days, it took quite a lot of cash to get the look youdesired. If you wanted to be Goth, going out and buying black boots, blackclothes and black jewellery would cost a considerable amount. Its all becomemore affordable now, so you can belong to one youth sub-culture one week andanother the next, more or less.

 

D. There are fewer differences between youth sub-cultures than thereused to be. In the old days, a hippie looked like a hippie. A punk looked likea punk, and nothing else. But it seems that the youth of today sometimescombines looks. One example is seapunk, which is punk but much more colourfuland with a bit of hip-hop added. At least its still very creative!

 

E. A youth sub-culture is defined by many things. Its the need tostand out, or the need to protest,

or the need to belong. These days, kids are quite worried abouttheir future. University has become very expensive, and the job market isnt asstrong as it used to be. How can anyone focus on creating a unique style whentheyre facing such deep financial concerns?

 

F. Sometimes a youth sub-culture can come out of nowhere. Take MollySoda, for example. Molly Soda is a teenage girl who posted some short films onYouTube that quickly became highly popular. Her style of dress, with her bluehair and nose piercing, is now copied by thousands of girls who find it cool.Theyre called Molly Soda girls, from a youth sub-culture born overnight!

G. It is true that youth sub-cultures are like trends. They are born,they gain popularity, and then soon enough, everyones joined in. At that point,they are finished. This timeline used to be much longer than it is today. Now,with social media, trends spread much faster, which means they die a death muchfaster, too. A sub-culture is lucky if it lasts a whole year these days!

 

3. Putthe proper form of the word into the space.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4. Write the derivatives of thecapitalized words

Yoga is a very popular activity and lots of peoplepractise it nowadays. There is an opinion, however, that to be 1) _______inthis activity you should start yoga in early childhood.    SUCCESS

This is not true! You can start yoga at any time inyour life. What you really need is enthusiasm and a good 2)_________ – yogisoften call them a guru.     TRAIN

Yoga is not a 3) ________.       COMPETE

You can choose any pace that is 4) _________for you.    COMFORT

The aim is not to win but to make your body flexibleand strong. It’s definitely 5) ______ to improve your body in a few days.    POSSIBLE

It may take lots of time but it’s worth the time andeffort.   Yoga is an  6) _________way to relax your mind. So it’s useful notonly for your body.   EFFECT

5*. Write at least 5 sentences with yourarguments AGAINST being nice to people.

Форма проведения:  лексико-грамматическийтест по теме «В гармонии с другими»

Распределениезаданий лексико-грамматического теста по содержанию; уровню сложности; уровнюусвоения знаний.

Распределениезаданий лексико-грамматического теста по содержанию.

Содержание учебного материала

Число

заданий

Максимальный

балл

Процент максимального балла за задания данного уровня сложности от максимального балла за всю работу

Аудирование

1

5

17%

Чтение

1

6

20%

 Грамматика

1

7

23%

Лексика

1

7

23%

Письмо

1

5

17%

Итого:

5

30

100%

 

Распределениезаданий теста по уровню сложности.

Обязательныйуровень состоит из четырех заданий (1, 2, 3, 4), повышенный уровень – из одного(5*).

Уровень сложности заданий

Число заданий

Максимальный балл

Процент максимального балла за задания данного уровня сложности от максимального балла за всю работу

Обязательный

4

 

83%

Повышенный

1

 

17%

Итого:

5

 

100%

 

Распределение заданий теста поуровням усвоения знаний.

Номер уровня

Уровень усвоения знаний

Всего заданий

% от общего количества

1.

Выполнение заданий в знакомой ситуации

3

60%

2.

Выполнение заданий в измененной ситуации

1

20%

3.

Творческое применение знаний

1

20%

Критерии оценивания выполнения отдельныхзаданий и работы в целом.

Заданиесчитается выполненным верно, если учащийся выбрал или написал правильный ответ,построил правильное (по грамматическим и лексическим правилам) предложения.Проверка выполнения заданий проводится учителем английского языка по следующейсистеме оценивания:

Баллы

Отметки

27-30

5

2226

4

15-21

3

0-14

2

 

Лексико-грамматическийтест по теме «В гармонии с другими»

Test10 (2)

1. Listen to the textsa-f and put them into the correct order. There is an extra one.

(MMcl9, T2 — 2)

           1. The speaker explains how going out helps to reduce stress.

2. The speaker explains how tryingsomething new can be positive.

3. The speaker describes working at aplace where people meet.

4. The speaker talks about going topopular places.

5. The speaker describes thinking ofhis/her appearance in public.

6. The speaker talks about savingmoney when he/she goes out.

2. Read the text and putthe missing parts into their places. There is an extra one.

Saturday

Well,after spending the last two weeks walking to school, I was really lookingforward to kicking back and doing nothing for two days. The problem withwatching TV on a Saturday is that the only thing thats on is bowling or golf.Plus, the sun comes 1) ________, and you can barely see the TV screen anyway.

TodayI wanted 2)_________, but the remote was on top of the coffee table. I was allcomfortable, with my bowl of cereal in my lap, so I really didnt want to getup.

Itried using the Force to make the remote levitate to me, even though Ive triedit a million times before and its never worked once. Today I tried for aboutfifteen minutes and concentrated REALLY hard, but no luck. I just wish Idknown that Dad 3) ___________the whole time.

Dadtold me I was gonna have 4)_________. I told Dad I exercise all the TIME andjust this morning I used the bench press he got me.

ButI should have come up with something more believable, because it was prettyobvious that wasnt true.

See,the reason Dad is on my case about exercise and all that is because 5)________Mr. Warren, and Mr. Warren has three boys who are these crazy sportsfanatics. Dad sees the Warren kids outside in their front lawn every day on hisway home from work when his carpool goes by their house. So I think Dad ispretty 6) __________ and sees what HIS sons are up to.

Anyway,like I said, Dad kicked me out of the house today. I couldnt really think ofanything I wanted to do, but then I had a good idea.

a) disappointed every time he getshome

b) hes got this boss named

c) to go outside and get someexercise

d) this was outstanding

e) to change the channel

f) through our sliding glass window

g) was standing right behind me

3.Choose the correct forms of the verbs

1.The lesson started although some students …  yet.

    a) aren’t arriving  b) hadn’t arrived. c) hasn’t arrived d) arrived

2.I couldn’t go skiing because … my leg.

    a) I’d broke b) I’ve broken c) I’d broken  d) I break

3.I … angry because she’d forgotten my birthday.

   a) am b) was c) will be d) is

4.When I … into the kitchen I found the dog had eaten all the meat.

   a) go b) went c) had been   d) had gone

5.My eyes hurt because I … my glasses all weekend.

 a) hadn’t wore b) hadn’t worn c) hadn’t wear d) hadn’t been wearing

6.They … me that they had seen me earlier that day.

  a) didn’t tell b) hadn’t tell c) haven’t told d) didn’t told

7.Had Judith taken her driving test before? …

  a) Yes, she has. b) Yes, she taken. c) Yes, she had. d) Yes, she taken

 

 

 

4. Put the correctderivatives of the words

 

 

 

 

 

 

 

5*. Write at least 5 sentences FOR havinga few, but good friends.

Форма проведения:  лексико-грамматическийтест по теме «В гармонии с природой»

Распределениезаданий лексико-грамматического теста по содержанию; уровню сложности; уровнюусвоения знаний.

Распределениезаданий лексико-грамматического теста по содержанию.

Содержание учебного материала

Число

заданий

Максимальный

балл

Процент максимального балла за задания данного уровня сложности от максимального балла за всю работу

Аудирование

1

5

Представленная информация была полезной?
ДА
58.67%
НЕТ
41.33%
Проголосовало: 963

17%

Чтение

1

7

23%

Лексика

1

6

20%

Грамматика

1

7

23%

Письмо

1

5

17%

Итого

5

30

100%

Распределениезаданий теста по уровню сложности.

Обязательныйуровень состоит из четырех заданий (1, 2, 3, 4), повышенный уровень – из одного(5*).

Уровень сложности заданий

Число заданий

Максимальный балл

Процент максимального балла за задания данного уровня сложности от максимального балла за всю работу

Обязательный

4

 

83%

Повышенный

1

 

17%

Итого:

5

 

100%

 

Распределение заданий теста поуровням усвоения знаний.

Номер уровня

Уровень усвоения знаний

Всего заданий

% от общего количества

1.

Выполнение заданий в знакомой ситуации

3

60%

2.

Выполнение заданий в измененной ситуации

1

20%

3.

Творческое применение знаний

1

20%

 

Критерии оценивания выполнения отдельныхзаданий и работы в целом.

Заданиесчитается выполненным верно, если учащийся выбрал или написал правильный ответ,построил правильное (по грамматическим и лексическим правилам) предложения.Проверка выполнения заданий проводится учителем английского языка по следующейсистеме оценивания:

Баллы

Отметки

27-30

5

2226

4

15-21

3

0-14

2

 

Лексико-грамматическийтест по теме «В гармонии с природой»

Test10 (3)

1. Listen to the texts a-f and put them into the correct order.There is an extra one. (NI O 7)

1.The speaker got lost in the city.

2. Thespeaker got lost in the mountains.

3. Thespeaker got lost in the ocean.

4. Thespeaker got lost in the countryside.

5. Thespeaker got lost in the desert.

6. Thespeaker got lost in the jungle.

2. Read the text and put the missing parts into their places.There is an extra one.

1. Center ofdevelopment

2. Times andassociations

3. Too muchto remain pure

4. Unique inmany ways

5. Severe andpowerful

6. Still thefirst in the list of destruction

7. Naturalflow preserved

8. Meaningfulname

A. Thefifth longest river in the world is the Yenisei which flows north from Mongoliathrough Russia to the Arctic Ocean. Originally, nomadic tribes — the Kit andYugh people — lived along the banks of the Yenisei. Russian explorers first reachedits shores in 1605. Much of the Yenisei is ice-bound six or more months in theyear. Explosives are used to keep the water flowing, thereby avoiding seriousflooding. A series of massive hydroelectric dams provide energy to supportRussian industry.

B. Knownas the “cradle of Chinese civilization”, the Yellow River in China is the 6thlongest river in the world. It’s been a major center of Chinese population andculture since the 3rd century B.C. However, the Yellow River has another name —“China’s Sorrow”. For thousands of years, the river has regularly flooded,destroying the surrounding countryside and populations. Today over a dozen damscontrol the flooding and also provide electricity for millions.

C. Everyyear schoolchildren everywhere learn the names of the world’s great rivers.Everyone knows the longest river is the Nile. Or is it? Brazilian and Peruvianscientists now argue that the Amazon should be considered the longest (usingcomplicated measurements only scientists can understand). But for now, the Nilestill wins the title of “longest river” in textbooks. The Nile has always beenthe lifeline of Egyptian civilization. The annual flooding of the river createsrich agricultural soil, ideal for growing wheat and flax and other crops.

D. Whenpeople think of the Mississippi River, their first thought is usually of MarkTwain and the adventures of Tom Sawyer and Huck Finn. They may not recall fromtheir childhood geography lessons that the Mississippi is the fourth longestriver in the world. For thousands of years, Native Americans lived along theMississippi, mostly living as hunter-gatherers and herders. That life changedforever when Europeans first arrived in the 16th century; today the Mississippiplays a crucial role in the economic life of dozens of cities and small townssituated along its shores.

E. Thethird longest river is the Yangtze River in China. The river plays a veryimportant role in China’s history, culture and economy. Nearly one-third ofChina’s huge population lives along the Yangtze river. The Yangtze is one ofthe world’s busiest waterways. Everything is transported along the Yangtze:coal, cars, produce and people. The river also attracts many tourists who takecruises through the famous Three Gorges area. Sadly, because of the heavytraffic on the river and industry along its, banks the Yangtze is verypolluted.

F. TheNile may still earn the title for longest river, but the Amazon — the secondlongest — has the greatest volume by far. The Amazon contains approximatelyone-fifth of the water flowing in the world’s rivers. Uniquely, there are nobridges crossing the Amazon anywhere along its long route. Most of the Amazonflows through tropical rainforests, where there are few roads or cities — andtherefore no need for bridges. The Amazon Rainforest is the home of more thanone-third of all animal and plant species in the world.

G. Fromits origins in the Altay Mountains in China, the Irtysh flows north-westthrough Kazakhstan, and finally merges with the Ob, in western Siberia, Russia.The Ob is 7th longest river in the world. In the 1960s and 1970s proposals toreverse the flow of the Irtysh among other Northern rivers were seriously andwidely discussed. These gigantic water management schemes meant to supply waterto central Kazakhstan and Uzbekistan. Thanks to Kazakh and Russianenvironmentalists and lack of money they were not implemented.

3. Put the correct derivatives ofthe words

According to the latest research there are two main problems to consider. One of them is the constant increase of nuclear radiation produced by power stations and nuclear tests, the other — is the rapid 1) ______ of population. The speed, with which we are using up our non-renewable resources like oil and gas, is 2)_______ .

With the 3)_______ of our civilization we have become the worst enemies to the planet and to ourselves. Some scientists are pessimistic about our problems and think we have reached the point of no return or the 4)______ stage. Others are 5)______ who believe that our ecological problems are solvable. At least more and more people begin to understand how 6)______ they are for the humanity.

 

 

GROW

 

DANGER

 

DEVELOP

 

CRITIC

OPTIMISM

THREATEN

4. Choose the correctvariant

YourFuture World

What will you be doing in 2025? Will you be living in anundersea research station? Will you be the chief engineer 1) ___a bridge across to the planet Mars? the Atlantic Ocean? Will you be leadingan 2) ___ Will you be…? You can daydream, of course, butnobody knows exactly what the world will be 3) ___ . Butscientists have made some guesses. Based on the advances made, they believepeople will be healthier. Diphtheria, malaria, tuberculosis, polio and manyother killers are under control now. These diseases are on the way out, 4) ___to germ-killing chemicals, new ways of finding out about our bodies, and newways of providing clean, safe 5) ___ and water. Healthierpeople live longer, so we can expect the worlds population to 6) ___sharply. It may double in the next forty years! This brings up a seriousproblem: how will we find food, water, and minerals for such a huge population?Scientists are at work on some solutions. From the ocean they hope to get newfertilizers to increase the yield of the soil; new chemicals to killcrop-destroying insects without 7) ___ other animals, newsources of water or supplies of food.

1

inventing    

 designing

 scheming

doing

2

exploration

expenditure

expedition

 exhibit

3

 like

 alike

likely

 likable

4

as a result

because

on account

 thanks

5

eat

 feed

food

cooking

6

decrease

 distract

dissolve

increase

7

hurting

harming

 injuring

 wounding

 

5*. Writeat least 5 sentences with your arguments FOR protecting the environment

 

  Оценочные средства (оценочные материалы),применяемые в рамках итогового контроля.

Программа

Перечень используемых оценочных средств (оценочных материалов) /КИМы

Перечень используемых методических материалов

Английский язык. 10-11 классы. Рабочие программы (Афанасьева, И. В. Михеева, К. М. Баранова)

Линия УМК О. В. Афанасьевой, И. В. Михеевой, К. М. Барановой.Rainbow English (10-11)

 

Афанасьева, И. В. Михеева, К. М. Баранова. Английский язык. 10 класс. Рабочая тетрадь.

Афанасьева, И. В. Михеева, К. М. Баранова. Английский язык. 10 класс. Диагностические работы. Рабочая тетрадь.

Афанасьева, И. В. Михеева, К. М. Баранова. Английский язык. 10 класс. Контрольные работы.

Афанасьева, И. В. Михеева, К. М. Баранова. Английский язык. 10 класс. Проверочные работы. Подготовка к ВПР.

Афанасьева, И. В. Михеева, К. М. Баранова Rainbow English. Английский язык.10-11 классы. Методическое пособие

Афанасьева, И. В. Михеева, К. М. Баранова Электронная книга, PDF. Английский язык. 10 класс.

Аудиоприложения к Rainbow English

Источник: https://rosuchebnik.ru/kompleks/rainbow/audio/

Форма проведения: итоговый тест потеме: «Вгармонии с миром»                      

Распределениезаданий итогового теста по содержанию; уровню сложности; уровню усвоениязнаний.

Распределениезаданий итогового теста  по содержанию.

Содержание учебного материала

Число

заданий

Максимальный

балл

Процент максимального балла за задания данного уровня сложности от максимального балла за всю работу

Аудирование

1

6

17%

Чтение

1

12

33%

Лексика

1

6

17%

Грамматика

1

7

19%

Письмо

1

5

14%

Итого:

5

36

100%

Распределениезаданий итогового теста  по уровню сложности.

Обязательныйуровень состоит из четырех заданий (1, 2, 3, 4), повышенный уровень – из одного(5*).

Уровень сложности заданий

Число заданий

Максимальный балл

Процент максимального балла за задания данного уровня сложности от максимального балла за всю работу

Обязательный

4

31

86%

Повышенный

1

5

14%

Итого:

5

36

100%

 

Распределение заданий итоговоготеста поуровням усвоения знаний.

Номер уровня

Уровень усвоения знаний

Всего заданий

% от общего количества

1.

Выполнение заданий в знакомой ситуации

3

60%

2.

Выполнение заданий в измененной ситуации

1

20%

3.

Творческое применение знаний

1

20%

Критерии оценивания выполнения отдельныхзаданий и итогового теста в целом.

Заданиесчитается выполненным верно, если учащийся выбрал или написал правильный ответ,построил правильное (по грамматическим и лексическим правилам) предложения.Проверка выполнения заданий проводится учителем английского языка по следующейсистеме оценивания:

Баллы

Отметки

33-36

5

26-32

4

18-25

3

0-17

2

Итоговыйтест по теме: «В гармонии с миром»         

Test 10 (4)

1.Listen to the texts and match them with the statements. There is an extrastatement (NI-17)

1.     New places can behard to find.

2.     Work affects familyholidays.

3.     There is no need togo far to make memories.

4.     This world is tooexciting to stay home.

5.     Negative sideeffects of an exciting job.

6.     Nobody has evertaught me how to travel.

7.     Sometimes I’d liketo change places with my clients.

 

2.Read the text and fill in the table.

Holidays in theUnited States

John: What about . . .what about your holiday? Did you have a good time?

Sandra: Oh, I just had awonderful time. Six weeks in the States… California.

John:  I went to theStates.

Sandra: You didnt! Where?

John:  I went to . . .on the East side, New  York, Washington, Boston and then I went up North  tothe Great Lakes. . . just beautiful,  just wonderful.

Sandra: No, I was theother side. I went to California as I said . . . Because Ive got cousinsthere, and so I went to New Orleans, Disneyworld. My  cousins are crazy onsailing, you see, and Im mad on it, too . . . and we did surfing andwindsurfing  on the coast and  were just all sea maniacs in our family.

John:  Incredible! You’relucky to have people to stay with; I was camping or staying in Youth Hostels. Ihad friends in New York I stayed with, which helped great Because New Yorks soexpensive!

Sandra: I can imagine .. . I’ve never been, but . . .

John: I just . . .getting into all the museums and things . . . the Metropolitan and theWhitworth  Gallery . . .just . . . well, just going up to the top of the EmpireState Building. . . all costs money Everything is terribly expensive.

Sandra: Id love to goone year. It was worth going, wasn’t it?

John: Oh, justwonderful  . . . incredible, yes, all of it, and I went to a couple ofconcerts, too, rock concerts. They were so expensive!

Sandra: Oh, I was justso lucky. I was staying with my cousins, and it was great . . . and the foodthat they gave me was just fantastic . . . lot of fresh fish and things fromthe fishing. . . ah!

John: I had to liveoff hamburgers and hot dogs . . .

Sandra: You poor thing!

 

Where did he/she go?

What did he/she do?

What was positive/negative?

Sandra

1

2

1

2

1

2

John

1

2

1

2

1

2

3.Put the derivatives of the words in CAPITALS.

Thousands of tourists visit Edinburgh every year. The capital ofScotland is 1)________ for its history andarchitecture.                           FAME

It’s one of the 2)__________________ centres of the country.    CULTURE

The main 3)__________________ of the city is Edinburgh Castle. ATTRACT

It was built in the 12th century but it still looks magnificentand very 4)______. IMPRESS

There are many historic monuments in Edinburgh. One of them is anunusual monument to Walter Scott, a well-known 5)___________.  WRITE

The city streets are usually full of noisy tourists with camerasbut if you want a quiet holiday, you can have it too — the beautiful and 6)_________countryside is just round the corner. PEACE

4. Choose the missing word

1.     A person …help hisparents when they become old.   a)  must  b) can’t   c) may

2.    There are no buses ortaxis, so we …walk.     a) has to   b) have to   c) had to

3.    You …not walk all theway to the station. Take a bus round the corner.  a) can’t  b)  should  c)shouldn’t

4.    You…. switch off thelight if you are afraid of the dark.     a)  can’t  b) should   c) mustn’t

5.    I … read to the end ofthe story, because I want to see who gets the treasure.     a)  mustn’t  b) can  c) have to

6.    Go right in. You …reported  at once.  a)  must have  b)  can have  c) did have

7.    You … say anything. Justnod your head and he will understand.    a)  should   b)  don’t have to c) may

 

5* Write at least 5 sentences with your arguments FOR or AGAINSTtravelling alone.


Поделиться статьей
Автор статьи
Анастасия
Анастасия
Задать вопрос
Эксперт
Представленная информация была полезной?
ДА
58.67%
НЕТ
41.33%
Проголосовало: 963

или напишите нам прямо сейчас:

Написать в WhatsApp Написать в Telegram

ОБРАЗЦЫ ВОПРОСОВ ДЛЯ ТУРНИРА ЧГК

Поделиться статьей

Поделиться статьей(Выдержка из Чемпионата Днепропетровской области по «Что? Где? Когда?» среди юношей (09.11.2008) Редакторы: Оксана Балазанова, Александр Чижов) [Указания ведущим:


Поделиться статьей

ЛИТЕЙНЫЕ ДЕФЕКТЫ

Поделиться статьей

Поделиться статьейЛитейные дефекты — понятие относительное. Строго говоря, де­фект отливки следует рассматривать лишь как отступление от заданных требований. Например, одни


Поделиться статьей

Введение. Псковская Судная грамота – крупнейший памятник феодального права эпохи феодальной раздробленности на Руси

Поделиться статьей

Поделиться статьей1. Псковская Судная грамота – крупнейший памятник феодального права эпохи феодальной раздробленности на Руси. Специфика периода феодальной раздробленности –


Поделиться статьей

Нравственные проблемы современной биологии

Поделиться статьей

Поделиться статьейЭтические проблемы современной науки являются чрезвычайно актуальными и значимыми. В связи с экспоненциальным ростом той силы, которая попадает в


Поделиться статьей

Семейство Первоцветные — Primulaceae

Поделиться статьей

Поделиться статьейВключает 30 родов, около 1000 видов. Распространение: горные и умеренные области Северного полушария . многие виды произрастают в горах


Поделиться статьей

Вопрос 1. Понятие цены, функции и виды. Порядок ценообразования

Поделиться статьей

Поделиться статьейЦенообразование является важнейшим рычагом экономического управления. Цена как экономическая категория отражает общественно необходимые затраты на производство и реализацию туристского


Поделиться статьей

или напишите нам прямо сейчас:

Написать в WhatsApp Написать в Telegram
Заявка
на расчет