X-PDF

Открытый урок по английскому языку

Поделиться статьей

Lessonplan

Unit:8 Creativity

Creativity

 

Teacher name:

Dautova A.Zh.

Date:

13.01.2023y

Grade: 5 b

Number present:

absent:

Theme of the lesson:

 

 

 

 

 

 

Art 2 Finding out about and describing lines and symmetry in objects, portraits and their own faces.

 

Learning objectives

5.6.8.1 use future forms “will” for predictions and “be going to” to talk about already decided plans on a limited range of familiar general and curricular topics

5.4.2.1 understand with little support specific information and detail in short, simple texts on a limited range of general and curricular topics;

Lesson objectives

All learners will be able to

• Distinguish colours and shapes

Most learners will be able to

Read the texts and find to be going to

Complete the text with the verbs using to be going to

Lesson structure

Planned timings

Teacher activities

Student activities

  Assessment  

Resources

 

Beginning the lesson

10min

Greeting: learners respond to greeting of the teacher and take their places.

 Divide into 2 groups with method “Light”: “Star”, “Heart”

Checking hometask with method “Chips”.

Group Work. Checking new words with method “Tarsia”

 Sts respond to greeting of the teacher and take their places

Answer the following questions.

 

Student’s book.

Main Activities

30 min

Main part.

Teacher show students some geometrical figures.

Английский

Teacher asks students to look around the classroom and tell what shapes they see (desks, windows, pots, books). Students may answer in English or in L1.

Following this, students may practice the shape vocabulary describing objects in the classroom. (The door is rectangular; the flower pot is round etc.)

Teacher may differentiate the activity by giving the less able students options to choose from when describing objects in the classroom.

Ex: Tell me, is the door rectangular or round?

       Is the window circular or rectangular?

As teacher asks these questions he may also air draw the shapes he names.

Teacher explains grammar to be going to question form for students.

Конструкция

 

Method “Fri”. Teacher give students some papers with words, and students make sentences.

Sts read the text

 

 

 

 

Представленная информация была полезной?
ДА
59.31%
НЕТ
40.69%
Проголосовало: 1192

 

 

Descriptor A learner

read and complete the text with the verbs

use going to correctly

make up your sentences

 

Smart watch

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Oral

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Smart watch evaluation

 

 

Picture

 

 

End 5 min

 

 

 

Home task: Ex 2 p 99 SB.

“Bee” reflection

I understand

I need help

I don’t understand

Sts reflect the lesson

 

 

 


Поделиться статьей
Автор статьи
Анастасия
Анастасия
Задать вопрос
Эксперт
Представленная информация была полезной?
ДА
59.31%
НЕТ
40.69%
Проголосовало: 1192

или напишите нам прямо сейчас:

Написать в WhatsApp Написать в Telegram

ЯТТС-Рекомендации по написанию отчета по учебной и производственной практики-Гостинечное дело

Поделиться статьей

Поделиться статьейПоделиться статьей Автор статьи Анастасия Задать вопрос Эксперт Представленная информация была полезной? ДА 59.31% НЕТ 40.69% Проголосовало: 1192


Поделиться статьей

ЮУрГУ-вопросы

Поделиться статьей

Поделиться статьейПоделиться статьей Автор статьи Анастасия Задать вопрос Эксперт Представленная информация была полезной? ДА 59.31% НЕТ 40.69% Проголосовало: 1192


Поделиться статьей

ЮУГУ-Отчет_ПП-Машины непрерывного транспорта

Поделиться статьей

Поделиться статьейПоделиться статьей Автор статьи Анастасия Задать вопрос Эксперт Представленная информация была полезной? ДА 59.31% НЕТ 40.69% Проголосовало: 1192


Поделиться статьей

ЮУГУ- Курсовой проект по электронике

Поделиться статьей

Поделиться статьейПоделиться статьей Автор статьи Анастасия Задать вопрос Эксперт Представленная информация была полезной? ДА 59.31% НЕТ 40.69% Проголосовало: 1192


Поделиться статьей

ЮУГУ-ВКР-Обеспечение требований охраны труда на рабочем месте слесаря-ремонтника 5 разряда

Поделиться статьей

Поделиться статьейПоделиться статьей Автор статьи Анастасия Задать вопрос Эксперт Представленная информация была полезной? ДА 59.31% НЕТ 40.69% Проголосовало: 1192


Поделиться статьей

или напишите нам прямо сейчас:

Написать в WhatsApp Написать в Telegram
Заявка
на расчет