X-PDF

Открытый урок по английскому языку Времена года (5 класс)

Поделиться статьей

Открытый урок по теме “Seasons and months”

I.                  Орг.момент:

Hello, girls and boys.

How are you?

What is the date today?

What is the day of theweek?

 

II.                Фон. Зарядка:

 

Look at the blackboard

 

[ ei ] – rainy, April, May
[  ɔ: ] – autumn, August, warm
[ dʒ ] – January, June, July
[d]- dry, cold, cloud, cloudy
[s] – snow, snowy, sunny, spring, season, summer
[w] – weather, wet, warm, winter

III.             Введение темы урока

 

Look at the board oncemore time.

What are we going to talkabout today?

What is the topic of ourlesson today?

Right you are! We aregoing to talk about Seasons and months.

 

IV.             Речевая зарядка

1.How many seasons do you know?

2.What are they?

3.What season is it now?

4.What is your favorite season?

5.What winter months do you know?

6.What summer months do you know?

 

V.               Your homework was to learnpoems. Let’s listen to them.

P1come to the blackboard. Others will listen attentively and guess what seasonis.

 

P1:   This is the season when mornings aredark, 
         and birds do not sing in the forest andparks.
This is the season when children ski
And Father Frost brings the New Year tree
.

 

Good.How did you understand it?

 

P2…..   This is the season whennights are short.
              When children are full of fun andsports
              Playing, swimming all theday, 
              With a happy song on a sunny day.

 

P3…..  This is the seasonwhen fruit is sweet
             This is the season when schoolfriends meet
             When noisy, and gay and brown inthe sun 
             with their books and bags to schoolthey run.

 

P4…..  This is the season when snow drops bloom
             When nobody likes to be in theroom.
             This is the season when birds maketheir nests.
             This is the season we all like best
.

 

VI.             Now you’ll get words. Youshould match them with the seasons. 

 

winter                        summer                   autumn                           spring     

Представленная информация была полезной?
ДА
61.24%
НЕТ
38.76%
Проголосовало: 1504

  

frosty                               sun                             rainy                                    to melt

snowman                               hot                                   foggy                                            March

skiing                                      swimming                        windy                                          flowers

VII.          Прикрепить с названиями времен года картинки.

Let’s describe these pictures. You can use these words. Who can do it?

 

VIII.        And now we aregoing to play the game “true or false”

Open your copybooks. I’ll read sentences, you should right down TRUE orFALSE.

1.There are a lot of flowers in summer+

2.Winter comes after spring.-

3.School begins in autumn.+

4.There are a lot of fruit and vegetables in winter,-

5.February is the shortest month in a year.+

6.It often snows in summer.-

7.It is rainy in autumn.+

8.Birds come back in summer.-

9.It is hot in summer.+

10.Leaves are yellow in spring.-

 

Lets check. (ответы показать наэкране)

 

IX.        T: We continue to speak with you about the weather. We’ve got aletter from an English schoolgirl. She writes about her favourite season. Sheis fond of drawings and she draws pictures in it.

 So, please, read the letter and put in the words insteadpictures. We’ll read one after another and translate.

 

 

 

X.         Заключительная часть урока

1.   Домашнее задание

Thankyou very much. Your homework will be connected with this letter. You shouldanswer her letter. Write about your favourite season.

 Doyou have any questions? 

 

 

2.   Подведение итогов урока

Our today’s lesson is coming to its end.

 Did you like the lesson?

3.   Оценивание работы на уроке.

You’ve workedwell today. You all get good and excellent mark

 

 


Поделиться статьей
Автор статьи
Анастасия
Анастасия
Задать вопрос
Эксперт
Представленная информация была полезной?
ДА
61.24%
НЕТ
38.76%
Проголосовало: 1504

или напишите нам прямо сейчас:

Написать в WhatsApp Написать в Telegram

ЯТТС-Рекомендации по написанию отчета по учебной и производственной практики-Гостинечное дело

Поделиться статьей

Поделиться статьейПоделиться статьей Автор статьи Анастасия Задать вопрос Эксперт Представленная информация была полезной? ДА 61.24% НЕТ 38.76% Проголосовало: 1504


Поделиться статьей

ЮУрГУ-вопросы

Поделиться статьей

Поделиться статьейПоделиться статьей Автор статьи Анастасия Задать вопрос Эксперт Представленная информация была полезной? ДА 61.24% НЕТ 38.76% Проголосовало: 1504


Поделиться статьей

ЮУГУ-Отчет_ПП-Машины непрерывного транспорта

Поделиться статьей

Поделиться статьейПоделиться статьей Автор статьи Анастасия Задать вопрос Эксперт Представленная информация была полезной? ДА 61.24% НЕТ 38.76% Проголосовало: 1504


Поделиться статьей

ЮУГУ- Курсовой проект по электронике

Поделиться статьей

Поделиться статьейПоделиться статьей Автор статьи Анастасия Задать вопрос Эксперт Представленная информация была полезной? ДА 61.24% НЕТ 38.76% Проголосовало: 1504


Поделиться статьей

ЮУГУ-ВКР-Обеспечение требований охраны труда на рабочем месте слесаря-ремонтника 5 разряда

Поделиться статьей

Поделиться статьейПоделиться статьей Автор статьи Анастасия Задать вопрос Эксперт Представленная информация была полезной? ДА 61.24% НЕТ 38.76% Проголосовало: 1504


Поделиться статьей

или напишите нам прямо сейчас:

Написать в WhatsApp Написать в Telegram
Заявка
на расчет