X-PDF

Проверочные работы по теме Я и мои друзья, Мой день.

Поделиться статьей

Можайское общеобразовательное учреждение —

Средняя общеобразовательная школа №3 г.Можайска

                           (ул.Полосухина, 3а)            +7 (49638) 2-02-37

 

 

                Проверочные работы к Unit4 , Unit5  к учебнику SPOTLIGHT 4  

                                                               (Авторы – А.А. Алексеев, Е.Ю. Смирнова и др.)

                                       Составитель – Валеева Мунира Амангалеевна

                                                                       учитель английского языка

 

 

 

                                                                         

2022-2023 учебныйгод.

4 классUnit 4 «My friends and I» Проверочнаяработа____________________

1. Say sentences about these things. Use the wordsin brackets.

    Example: house – sofa (big). A houseis bigger than a sofa.

1). foot-leg (big)._______________________________________________________________

2). hamster’s tail – rabbit’s tail (short).

    ___________________________________________________________________________

3) giraffe’s neck – my neck (long).

   ___________________________________________________________________________

4). child – teacher (tall).

   ____________________________________________________________________________

5). cow – elephant (small).

 ____________________________________________________________________________

 

2. Complete the sentences with the correctword.

1) A horse is a quick runner. It runs ________________________________________________

2). I’m a ______________________ ice skater. I iceskate slowly.

3). He’s a good football player. He plays football_____________________________________

4) She’s a bad cook. She cooks____________________________________________________

 

3. Write what is wrong with these people.

1) I ate my food too quickly. Now I have got a_______________________________________

2) I ate too much chocolate. Now I have got a________________________________________

3). It’s winter. I went outside and didn’t wear myscarf and coat. Now I have got a ___________

4). I am in bed and I have got a headache. I feel verybad. I have got the ___________________

 

4. Write these sentences and questions inPast Simple.

1) I am happy today. I __________________________________________________________

2) Are you ill?________________________________________________ last week?

3) I swim in the sea. I___________________________________________ last summer.

4) Do you go to school in Moscow?

    ___________________________________________________________lastyear?

 

4th Form “My day” Проверочнаяработа____________________________________

Вариант1.

I. My day

I usually get up at seven oclock. Then Iwash myself, put on my clothes and have breakfast. I often have cornflakes andtoast with strawberry jam for breakfast. Sometimes I have sausage, bacon andeggs. After breakfast I go to school. School starts at half past eight. Iusually have four or five lessons at school. I come home at two oclock.  I eatsoup, chicken or fish and potatoes for dinner. After dinner I do my homework.In the evening I read or watch TV. I go to bed at nine oclock.

  1. When do you get up?

______________________________________________________________________

  1. How many lessons do you have every day?

_____________________________________________________________________

  1. What do you have for dinner?

_____________________________________________________________________

  1. When do you do your homework?

_____________________________________________________________________

  1. What do you do in the evening?

______________________________________________________________________

 

II. WHAT`S THE TIME?

1.   7:30           ________________________________________________________________

2.   9:15          _________________________________________________________________

3.   11:45       _________________________________________________________________

4.   12:00       _________________________________________________________________

5.   01:30        _________________________________________________________________

 

 

 

 

 

Представленная информация была полезной?
ДА
59.27%
НЕТ
40.73%
Проголосовало: 1127

III. What fruit is it?

1.       puml–  ___________________________                                  

 2. ppael  ______________________________                                                         

3.       anaban–   ____________________________________                             

 4. ehcyrr–      ____________________________________                                                  

 5. lenom –________________________________________

IV. Match (соотнеси):

1. a loafof                                           a. chocolate

2. a bottle of                                       b. cherry jam

3. a kiloof                                           c. bread

4. a barof                                           d. lemonade

5. a jarof                                             e. cheese

_____________________________________________________________________

 

V.  Some или any?

1. I would like ____________ pineapplesand ___________ melons.

2. Do you have _____________ tomatoes?

3. Would you like ___________ tea orcoffee?     Yes, please. I`d like ____________ tea.

4. I don`t have ___________ honey.

5. Have you got ______________ chocolatecakes? – No, sorry.   Would you like ___________ biscuits?

 

 

 

 

4 th Form“My day” Проверочная работа____________________________________

Вариант2.

I. What’s the time?

 

1.                                               2.  

________________________________                     _____________________________

 

3.                                  4.

 ________________________________              ___________________________________

II. What’s the time?

1. 8:15_____________________________________________________________________

2. 10:45 ____________________________________________________________________

3. 9:00 _____________________________________________________________________

4. 13:30____________________________________________________________________

5.  17:15____________________________________________________________________

III. Make phrases.

1. a jarof                                                   a. chocolate

2. a bottleof                                              b. oranges

3. a packetof                                             c. honey

4. a loafof                                                 d. bread

5. a kiloof                                                 e. water

6. a barof                                                  f. apple juice

__________________________________________________________________________

IV. Complete the sentences with someor any.

1. I would like ___________________________ milk in mycoffee.

2. There isn’t ____________________________ tea in thekitchen.

3. Would you like _________________________ cherries?

4. She hasn’t got __________________________ tomatoes.

5. Would you like _________________________ honey?

6. I’m sorry. I haven’t got ___________________lemons.

7. I have got ______________________________ toys inmy bedroom.

8. Have you got ___________________________ pets?

 

V. Circle the correct answer.

1. Have you got some/any peaches?

2. I ‘d like some/any ice cream.

3. I would like a loaf / packet of bread.

4. Have you got a bottle/jar of milk?

5. Mr. Miller hasn’t got some/any strawberries.

 

VI. Описать свой день повремени. 1. I get up at 7 o’clock. …


Поделиться статьей
Автор статьи
Анастасия
Анастасия
Задать вопрос
Эксперт
Представленная информация была полезной?
ДА
59.27%
НЕТ
40.73%
Проголосовало: 1127

или напишите нам прямо сейчас:

Написать в WhatsApp Написать в Telegram

ОБРАЗЦЫ ВОПРОСОВ ДЛЯ ТУРНИРА ЧГК

Поделиться статьей

Поделиться статьей(Выдержка из Чемпионата Днепропетровской области по «Что? Где? Когда?» среди юношей (09.11.2008) Редакторы: Оксана Балазанова, Александр Чижов) [Указания ведущим:


Поделиться статьей

ЛИТЕЙНЫЕ ДЕФЕКТЫ

Поделиться статьей

Поделиться статьейЛитейные дефекты — понятие относительное. Строго говоря, де­фект отливки следует рассматривать лишь как отступление от заданных требований. Например, одни


Поделиться статьей

Введение. Псковская Судная грамота – крупнейший памятник феодального права эпохи феодальной раздробленности на Руси

Поделиться статьей

Поделиться статьей1. Псковская Судная грамота – крупнейший памятник феодального права эпохи феодальной раздробленности на Руси. Специфика периода феодальной раздробленности –


Поделиться статьей

Нравственные проблемы современной биологии

Поделиться статьей

Поделиться статьейЭтические проблемы современной науки являются чрезвычайно актуальными и значимыми. В связи с экспоненциальным ростом той силы, которая попадает в


Поделиться статьей

Семейство Первоцветные — Primulaceae

Поделиться статьей

Поделиться статьейВключает 30 родов, около 1000 видов. Распространение: горные и умеренные области Северного полушария . многие виды произрастают в горах


Поделиться статьей

Вопрос 1. Понятие цены, функции и виды. Порядок ценообразования

Поделиться статьей

Поделиться статьейЦенообразование является важнейшим рычагом экономического управления. Цена как экономическая категория отражает общественно необходимые затраты на производство и реализацию туристского


Поделиться статьей

или напишите нам прямо сейчас:

Написать в WhatsApp Написать в Telegram
Заявка
на расчет