Тема урока «Summer pleasures»
Дата 14.02.2023
Класс 5
Учитель Петрова Александра Алексеевна
Цель: Развитие иноязычной коммуникативной компетенции обучающихся,актуализация знаний обучающихся. К концу урока обучающиеся должны суметьсоставить мини-высказывание по теме «Мое любимое время года»
Задачи:
1. активизировать лексико-грамматическийматериал;
2. формировать произносительныенавыки;
3. учить учащихся осмысленновоспринимать и дифференцировать информацию из прочитанного иуслышанного;
4. развивать навыкимонологической речи;
5. развивать устойчивый интерес уучащихся к английскому языку и стране изучаемого языка через ознакомление сматериалом с использованием ИКТ технологии;
6. развивать познавательныйинтерес у учащихся;
7. развивать языковую догадку,внимание, память, мышление
Оснащение урока: проектор, ноутбук, колонки, мультимедийная презентация.
Время: 45 минут.
Ход урока:
Этапы урока |
Деятельность учителя |
Деятельность учащихся |
1.Организационный момент 2м |
Слайд 1 Good morning, children! Im glad to see you. Who is on duty today? What date is it today? What day of the week is it today? |
Pupils’ answer: Good afternoon, we are happy to see you too. I’m on duty today. It’s 14th February. It’s Tuesday. |
2. Постановка целей и задач урока 3м |
Now let us watch the presentation. What are the people doing in the pictures? Сайд 2-8 Today we’ll speak about activities you like doing when it’s cold (hot, warm , rain). Слайд 9. We will learn to write a postcard about your holidays. |
Pupils’ answer |
3.Актуализация знаний 2м. |
Look at the screen and let’s practice our tongues. Слайд 10. Now, let’s pronounce correctly the words. Listen and repeat after me all together. · [i:]- seasons, degree, please · [^]- months, sunny, summer · [w]- winter, when, windy · [ɔ:] — autumn, August · [s]- spring, sunny, snowy · [au] –out, now, how, cloudy
|
Pupils repeat after the teacher. |
4. Первичное усвоение новых знаний 3м. |
Open your books on p.90, ex.1. Let’s do exercise as in example. What about you? What activities do you like doing? Представленная информация была полезной? ДА 61.19% НЕТ 38.81% Проголосовало: 1443
Look at the screen. Слайд 11. There are two dialogues. Let’s practice You need to talk about your favourite activity with your partner. |
Pupils work in pairs. They make their own dialogues about their favorite activity. |
5. Первичная проверка понимания 13 м. |
Read ex.3, p.90. Слайд 12. What is Sandra doing? Let’s do ex.4, p.90 Слайд 13. |
Pupils read a postcard, then they answer the questions. |
6. Физминутка 2м |
I think that you are tired. Let’s relax! Stand up! |
Дети смотрят на учителя повторяют движения за ним. |
7. Первичное закрепление 15м |
Find a place where you would like to go to the seaside at the weekend. Imagine you are staying here now and write a postcard to your friends from another team. What you will write about. (Where you are staying, weather, activities each of you are doing).
You have 10 minutes to do it. Then, you can read us your postcard. All new words are in Wordlist (Module 7), you can check them there. |
Puplis do the task. |
8. Инструктаж о домашнем задании 2 м |
Your homework is ex.5 p.90. Учитель читает задание и объясняет его. You are in holiday. Write a postcard to your friend, include: · the place you are in; · how you like it; · what the weather; · what you are doing
|
Дети слушают учителя. |
9. Рефлексия 3 м |
Our lesson is over. Your work was good. Now, you need to give me your notebooks and I will give you your marks. Учитель предлагает детям закончить фразу: «Сегодня на уроке я…»
А теперь я хочу, чтобы вы оценили наш урок и свою работу на уроке. Выберите одно предложение из списка и закончите его Слайд 13. 1. сегодня я узнал… 2. было интересно… 3. было трудно… 4. теперь я могу… 5. я научился… 6. я смог… 7. меня удивило… |
