X-PDF

Урок, планирование Тилни кесеклери (Части речи)

Поделиться статьей

 

,Дерснитемасы: Тилни кесеклери.

 

 

Дерснимураты:

 тилни кесеклерибла шагъырей этиу, оюмларгъа, тилни кесеклерин айтымда таба билиу,  аланы мадарларыбла айтымла къурау билиулерин ёсдюрюу, тюз жууапла берирге юйретиу;

 ётген темаланыкъайтарыу;

 назмуланы, нартсёзлени, тилбургъучланы,суратланы

 мадарлары бла тилбайлыкъны ёсдюрюу. 

 

 

 

Десге керекли затла:ИКТ,  дерслик китап,  ишчи  эм жазыу дефтерле,  къалам, карандаш.

 

Дерснитюрлюсю (тип урока): жангы теманы ачхан дерс        

                                                                       (урокоткрытия нового знания).

 

Ишлеринитюрлюлери: устазбла бирге, экеулен, къауумла бла эм кесинлей.

 

Класс: 3

 

 

 

 

 

 

 

 

   

 

Технологиякартасы

 

Этап

Деятельность учителя

Деятельность учащихся

Универсаль

ные действия

I.Мотивация

Саламлашады:

-Кюн ахшы болсун!

-Сабийле сиз дерсге не мурат бла келгенсиз?

Бир бирге не бетден къарарыкъларына эс бурдурады.  Къангада слайдха эс бурады.  

-Сабийле бу суратха не соруу берирге боллукъду?Суратда кимледиле?

-Къулийланы Къайсынны ана тилни юсюнден зат айтмай  окъуп башлап сабийлеге кёлден айтыргъа къояды.

-Поэтлени ана тилден омларын билдигизми?

Билгенлеригизни да айтыгъыз.

-Энди,келигиз бу жырчыкъны юзюгюн жырлайыкъ.

 

— Бу жырны тинтир ючюн не соруула бераллыкъсыз?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ана тилни юсюнден нарт сёзлени айтып башлайды  (сабийле айтып бошайдыла):

 

-Тизсиз миллет…..

-Адам къайсы тилде сёлеше эсе….

-Адамны ана тили…

-Ана тилин сюймеген…

Дерсге хазырланнгандыла.

Саламлашадыла:

-Ахшылыкъ кёрюгюз!

-Биз дерсдебиз тынгыларгъа,

 жазаргъа эм  окъургъа,

ишлени оюмларгъа, иги билим алыргъа,

жарыкъ бетден къараргъа.

    (-Биз дерсдебиз  окъургъа, тынгыларгъа,

 оюмларгъа, иги билим алыргъа, жарыкъ бетден къараргъа.)

 

Бир бирге жарыкъ бетден къарайдыла. Слайдда Къулийланы Къайсынны бла Кешокланы Алимни  бирге суратын кёредиле

Кеслери соруула бередиле:

— Суратда кимледиле?

-Не билесиз аланы юслеринден?

Сабийле  аланы ким болгъанларын айтадыла, сёзлерин тинтедиле, кеслерини омларын билдиредиле.

Жырны юзюгюн тынгылайдыла.

Анга соруула кеслери къурайдыла эм жууап этедиле,

жыр Гуртуланы Бертни сёзлерине болгъанын айтадыла. Ана тилни билиуге эс бурадыла. Малкъар тилни ариулугъун чертедиле. 

Ана тилни юсюнден нарт сёзлени билгенлерин кёргюзтедиле: устаз башлап, сабийле уа андан арысын айтып бошайдыла.

 

 

 

 

 

-жокъ болур.

 

 

-ол  миллетни адамыды.

 

-анасы кибик.

 

-анасын да сюймез.

 

Поэтлени магъаналы сёзлери бла хайырланып кластер къурайдыла.

 

 

 

 

 

Регулятивные:

-нацеливание на успешную деятельность.

Личностные:

-выражать положительное отношение к процессу познания.

Коммуникативные:

-формирование умение слушать и слышать.

 

II.Актуализация знаний и фиксация затруднений в деятельности

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Къангада дерсни низамына эслерин бурады. Айдуркъу ийген ишле болгъанын айтады.

 

 

 

 

 

 

-Бюгюн аладан бирин жазарыкъсыз.

 

 

 

 

 

 

-Не жорукъну билесиз?

 

 

 

 

 

 

 

 

-Бир тамырлы сёзле деп не сёзлеге айтадыла?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Тюз этилген ишни слайда кёргюзтеди сабийле ишлерине багъа бичер мурат бла.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Айдуркъуну жумушларыны биринчисин этедиле: юй ишни тинтедиле(219- чу иш),

 сёзню къурамыны жорукъларын айтадыла.

 

Аналарына  юй ишде этген алгъышларын айтадыла.

 

 

 

 Слайдлада ётген сёз къурау темагъа кёден жууап этедиле.

 

 

 

 

 

Ана тилни- малкъар тилни гюлю чагъып турурча чапыракъларында ишлерин билгенлерин кёргюзтедиле.

 

 

-Тауушну белгилемеген не харфла билесиз?(Айдуркъуну сорууу)

 

 

-Таууш тюйюлдю

 Ол- белги,

 окъулмай жазылады.  Анда, башха тилден кирген сёзде

жаланда байыгъады.

 

Ь белгини жазадыла.

-Малкъар тилде Ь белги жаланда башха тилледен кирген сёзледе жазыладыла

 

Представленная информация была полезной?
ДА
58.52%
НЕТ
41.48%
Проголосовало: 957

 

Сабийле компьютерде тауушла деген темагъа ишлени этедиле.

 

 

 

 

 

Карочкалада берилген сёзледе къауумлагъа юлешинип, тамырны,жалгъауланы табып белгилейдиле, не жалгъаула болгъанларын айтадыла.

Бир тамырлы сёзле бла  айтымла къурайдыла.

 

Орфография, тилни тауушлары бла сёз къурау чапыракъларын гюлге саладыла.

 

.

 

 

 

 

 

 

 

 

Регулятивные:

-постановка учебной задачи на основе соотнесения того, что уже усвоено учащимися.

Коммуникативные:

-планирование учебного сотрудничества учителями и сверстниками, умение слушать и вступать в диалог.

 

III.Постановка учебной задачи

 

 

 

Сабийле устаз кёргюзтген суратха айтым къурайдыла.

 

Айтым не болгъанын айтадыла, айтылыу халларына да тюрлюле болгъанларын билдиредиле.

Сабийле айтымда сёзле кесеклеге юлешинип магъаналарын да, сорууларын да тюрлендиргенлерин  оюмлап айтадыла.

Регулятивные:

-формирование установки на поиск способов разрешения трудностей.

Познаватель

ные:

-самостоятель

ное создание способов ре-

шения про-

блем.

-построение логической цепи рассуждений.

 

 

IV.Построение

проекта выхода из затруднения

 

 

 

-Сабийле, къызыл тюрсюнлю карточка нени белгилейди?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

-Къызыл затны атын, сары -шартын, кёк –не этгенин кёргюзтеди.

Къангада ол айтымгъа тюрсюнлю карточкаланы саладыла, алагъа соруулада къошадыла.

 

 

 

 

 

 

Регулятивные:

-осознание учащимися того, что ещё нужно усвоить.

 

V.Первичное закрепление

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

— Китапда жорукъну окъуп жууабына хазыр боладыла.

 

 

 

 

Суратлагъа соруула къурап бир бирлерине хар тилни кесегине кёлден сёзле къурайдыла.

 

 

 

Бир бирлерин къагъада жазадыла.

 

 

 

Дефтерде 246-чы ишни этедиле.

 

Коммуникативные:

-умение структруиро вать знания, осознанно и произвольно строить речевое высказывание, выбор наиболее эффективных спососбов решения задач.

 

VI.Самостоя-

тельная работа с самопроверкой по эталону

 

Компьютерде ишлени береди.

 

 

 

Этген ишлерине  кеслери къарап багъа бичедиле.

 

 

 

— Тилни кесеклерин кёлден айтадыла.

 

 

 

 

Регулятивные:

— выделение  и осознание того, что ещё подлежит усвоению.

VII.Рефлексия деятельности

 

 

Малкъарны юсюнден

видеосун къаратып синквейн назмучукъну къурашдыртады кеслери сайлагъан темагъа (« Ана тилим», «Ата журтум» ) .Тилни кесеклерини юсюнден билимлери  бла хайырланып, къауумлагъа юлеишинип ишлерге.

 

 

-Энди уа жолубуз ахырына жете келгенди, дерсни жаратханыгъыз бла жаратмагъаныгъызны билейик.

Жетонланы санларына кёре белгиле салыу.

 

 

 

 

 

Юйге иш:

 98 чи бетде

249-чу ишни этерге, жорукъну кёлден билирге..

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Бу таблицаланы толтурадыла.

 

 

 

 

 

 

 

 


Сабйиле быллай байракъчыкъла бла ишлейдиле. Ала бла сабийле дерсни ахырында кеслерини ишлерине бла ишлегенлерине багъа бичедиле.

Байракъчыкъ Ёргеде хар затны иги ангыладым
Ортада-Дерсни иги ангыламадым
Энишгеде-Дерсде бир зат да ангыламадым
.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                                                             

 

 

 

                                                                                        

 

 

 

                                                                                          

 

 

 

 

 

 


Поделиться статьей
Автор статьи
Анастасия
Анастасия
Задать вопрос
Эксперт
Представленная информация была полезной?
ДА
58.52%
НЕТ
41.48%
Проголосовало: 957

или напишите нам прямо сейчас:

Написать в WhatsApp Написать в Telegram

ОБРАЗЦЫ ВОПРОСОВ ДЛЯ ТУРНИРА ЧГК

Поделиться статьей

Поделиться статьей(Выдержка из Чемпионата Днепропетровской области по «Что? Где? Когда?» среди юношей (09.11.2008) Редакторы: Оксана Балазанова, Александр Чижов) [Указания ведущим:


Поделиться статьей

ЛИТЕЙНЫЕ ДЕФЕКТЫ

Поделиться статьей

Поделиться статьейЛитейные дефекты — понятие относительное. Строго говоря, де­фект отливки следует рассматривать лишь как отступление от заданных требований. Например, одни


Поделиться статьей

Введение. Псковская Судная грамота – крупнейший памятник феодального права эпохи феодальной раздробленности на Руси

Поделиться статьей

Поделиться статьей1. Псковская Судная грамота – крупнейший памятник феодального права эпохи феодальной раздробленности на Руси. Специфика периода феодальной раздробленности –


Поделиться статьей

Нравственные проблемы современной биологии

Поделиться статьей

Поделиться статьейЭтические проблемы современной науки являются чрезвычайно актуальными и значимыми. В связи с экспоненциальным ростом той силы, которая попадает в


Поделиться статьей

Семейство Первоцветные — Primulaceae

Поделиться статьей

Поделиться статьейВключает 30 родов, около 1000 видов. Распространение: горные и умеренные области Северного полушария . многие виды произрастают в горах


Поделиться статьей

Вопрос 1. Понятие цены, функции и виды. Порядок ценообразования

Поделиться статьей

Поделиться статьейЦенообразование является важнейшим рычагом экономического управления. Цена как экономическая категория отражает общественно необходимые затраты на производство и реализацию туристского


Поделиться статьей

или напишите нам прямо сейчас:

Написать в WhatsApp Написать в Telegram
Заявка
на расчет