Методическая разработка урока по английскому языку для 7класса
УМК «Радужный английский» Авторы: Афанасьева О.В., Михеева И.В
Учитель : УбушиеваВ.С.
Тип урока: урок повторения и систематизации знаний
ЦЕЛЬ: — формирование лексических навыков по теме; — учитьстроить высказывания с употреблением новой лексики. — развивать навыкимонологической речи.
Развивающий аспект: развивать мышление, память, речь и внимание;
Воспитательный: воспитание культуры общения на иностранном языке вустной речи;
Учебный аспект: — совершенствование лексических навыков говорения ввиде монологической речи; — развивать навыки ознакомительного чтения иаудирования.
Формы работы: фронтальная, групповая, индивидуальная.
Наглядность: раздаточный материал, презентация , аудиозапись голосовптиц, животных.
. Оборудование: компьютер, медиапроектор
Этапы урока |
Деятельность учителя |
Деятельность ученика |
УУД |
Организационный Мотивация |
Good afternoon , children! Today we have an unusual lesson. It’s a game-lesson“ The call of the jungle’. At first we’ll divide our group into two teams. |
Приветствуют учителя, отвечают на вопросы, включаются в речевую деятельность |
коммуникативные общеучебные |
Мозговой штурм |
So, they are the “ Tigers” and the “Elephants” |
Our team is… We can… Our captain is… He/ She is….
|
общеучебные |
Актуализация знаний |
RIDDLES ( Teams take cards one by one , read aloud and guess the creature)
|
1 This animal lives in the forest. It’s neither big nor small. It can be grey in summer and white in winter. It is afraid of foxes and a wolves. This animal runs very fast ( a hare) 2 This animal is very big. It’s grey . It has large ears and a very long trunk. It lives in India and Africa. It likes to eat leaves and grass. ( an elephant ) 3 It’s a man’s companion. It can run, jump, but it can’t climb. It is very clever and friendly. ( a dog ) 4 This creature lives in the river or in the lake. It is green and small. It can jump and swim, but it can neither run nor climb ( a frog ) 5 This animal is not big, it has a long red tail . It likes to eat hens, cocks, hares and ducks. It lives in the forest. ( a fox ) Представленная информация была полезной? ДА 58.72% НЕТ 41.28% Проголосовало: 1066 6 It is grey. It can run and jump. It is very small. It likes bread and cheese. It lives in the house. ( a mouse) 7. This animal can be different colours: black, grey, white or red. It lives in the house. It can catch mice. It likes meat, fish and milk. It can run, jump, climb and walk. (A cat.) 8. A night bird with large round eyes. It hunts at night and eats small animals. ( an owl) 9. A bird has a strong narrow beak. People call it ‘doctor’ of the trees. ( a woodpecker) 10. This bird is larger than a sparrow. It can be grey, white, blue-grey, sometimes brown. People used them to carry short letters. ( a pigeon) |
регулятивные |
Проверка домашнего задания |
Competition for CAPTAINS: Choose one card and tell us about it ( 8-9 sentences)
|
Капитаны команд по очереди берут карточки ( по 4 карточки на каждого), переворачивают и рассказывают несколько предложений о животном, птице или насекомом , которое изображено на них. |
общеучебные |
Применение изученного материала на практике |
The task for members of the teams. ( задание для команды)
|
Scrambled words: 1. rageffi keynom gasai gerti bezar 2. gupeniun giebud low cukd nacary
|
Общеучебные Регулятивные логические |
Обобщение и систематизация знаний. |
Listening ‘ Sounds’ ( guess the sounds of birds and animals) ( crow, kookaburra, nightingale, sparrow, tiger, wolf, bear, elephant)
|
Presentation ‘ Birds’ ( name 15 photos of birds . Time: 1 minute) Presentation ‘ Animals’ ( name 15 photos of animals . Time:1minute) |
Познавательные Личностные коммуникативные |
Подведение итогов. |
Conclusion. The winner is …. Thank you for your excellent knowledge of wildlife. |
|
коммуникативные |
Описание презентации по отдельным слайдам:
-
1 слайд
-
2 слайд
-
3 слайд
-
4 слайд
-
5 слайд
-
6 слайд
-
7 слайд
-
8 слайд
-
9 слайд
-
10 слайд
-
11 слайд
-
12 слайд
-
13 слайд
-
14 слайд
Описание презентации по отдельным слайдам:
-
1 слайд
-
2 слайд
-
3 слайд
-
4 слайд
-
5 слайд
-
6 слайд
-
7 слайд
-
8 слайд
-
9 слайд
-
10 слайд
-
11 слайд
-
12 слайд
-
13 слайд
-
14 слайд