Муниципальное бюджетноеобщеобразовательное учреждение «СОШ№1»г.Мензелинска РТ
Внеклассноемероприятие по английскому языку в начальной школе
натему «Животные»
Выполнилаучитель
английского языка
МБОУ« СОШ №1»
г.МензелинскаРТ
Янова Л.С.
Телефон :89270495314
Мензелинск 2023 г.
Пояснительная записка
Актуальность.
Данное мероприятие по английскомуязыку является частью внеурочной деятельности учащихся , организуемое вовнеурочное время для удовлетворения потребностей учащихся в содержательном досуге по определенной тематике « Животные».Мероприятие способствует созданию уникальной естественной языковой среды, способствующей освоениюанглийского языка.
Практическая значимость.
Овладение английским языком осуществляется через активное участие детей в игре-соревновании.
Новизна.
Новизна данного мероприятия заключаетсяв том, что основной формой занятия является игра-соревнование. В начальной школе игра занимает важное место в жизни ребёнка. Игра способствуетпсихологической подготовке к общению на английском языке и многократному повторению языкового материала.
Целевая аудитория.
Учащиеся начальной школы.
Целеполагание.
Цели: формировать лексические навыки путеммногократного сознательного повторения материала через игровую деятельность;
Воспитывать любовь к предмету,воспитывать любовь к животным
Развивать интонационный слух, слуховую изрительную память, развивать умения работать в группе, воспитывать чувствоколлективизма, взаимопомощи.
Ожидаемые результаты.
Обобщение и систематизациязнаний учащихся по иностранному языку по теме « Животные».
Условияреализации.
Компьютер
презентация
картинки сизображением животных
раздаточныйматериал с заданиями
жетоны для команд
Ход мероприятия
Teacher:Today is a special day. We are going to play. We will revise everything that we learned. Let’s begin our competition.
-У нас 2 команды, за каждое задание вы будете получать очки (жетоны). В концекакая команда больше наберет очков, та и станет победителем.
Teacher:— Iwish you good luck!
Teacher: We have got many cards on the table. Please,take the card with the task.
P.1 Card1.
Teacher: We are going to play a ball I shall explainhow to play. I toss the ball and name the a number.You catch the ball and name the animal you know. ( for both teams)
-one- pig
-three- cow……
Teacher:All right…., take the card
P.2.; Card 2
Teacher:Look at the words on the table and arrangethem in pairs. ( for both teams)
Ex. A cow has a calf
a cat |
a calf |
a cow |
a chicken |
a pig |
a mouse |
a bear |
a kid |
a sheep |
a teddy bear |
a goat |
a kitten |
a dog |
a piglet |
a mouse |
a lamb |
a duck |
a puppy |
a hen |
a duckling |
Teacher:All right…., take the card
P.3.; Card 3.
Teacher: Let’s play the game “I can fly like a bird”( for both teams)
Fly, swim, run, climb, skip, swing, dance,jump,slide
Bird, horse. fish, chimp, girl, snake, frog
Teacher:All right…., take the card
P.4.; Card 4
Teacher: Listen and clap your hands when you hear thewords on the topic “Animals”
( for the 1st team): monkey, sheep, book, fox, pig,elephant, pen, wolf, family, bear, zebra, desk
( for the 2nd team): lion, dog, tiger, boy, cow,rabbit, mother, cat, eraser, horse,goat
Teacher :All right…., take the card
P.5.; Card 5,
Teacher :You task is to paint animals Look at the sentences under the picture and do the task.
На доске не раскрашенные рисунки животных, которые находятся внутри чего-либо или на чем- либо, и надпись
A red fox is in the box, in the yellow box. ( for the1st team)
A brown teddy-bear is in the green bag. (for the2nd team)
Прочитав эту надпись ,ученик долженраскрасить рисунок.
Teacher :Are you ready? Start now/
Teacher :Your task is to recite a poem. I’ll namethe beginning of the poem and you will go on yourselves.
( for the 1st team):
I love my cat.
It is warm and fat.
My cat is grey.
He likes ………. to play.
( for the 2nd team):
I’ve got a dog,
His name is Jack.
His head is white,
His nose is ……. black.
Cock is happy,
( for the 1st team):
Fox is sad.
Cat is pretty,
Wolf is ……..bad.
( for the 2nd team):
I can go to the zoo.
I can see …….. a kangaroo.
Teacher :Very good. Thank you very much.
And now look at the blackboard . Who has finished?(раскрашенные рисунки)
Teacher : Teacher :All right…., take the card
P.6.; Card 6
Teacher: Do you know how to write the following words?
Вставь пропущенные буквы запиши животных втаблицу
( for the 1st team):
|
( for the 2nd team):
|
c…w |
s…eep |
hors… |
h…n |
r…bbit |
fi…h |
dol…hin |
Elep….ants |
Teacher :Very good. All right…., take the card
P.7.; Card 7
Teacher :Listen attentively and try to guess theriddles.Угадай загадки.
( for the 1st team):
|
( for the 2nd team):
|
I am a pet. I am soft and furry. I like to sleep and drink milk. I don’t like mice and dogs. I say “Meow, meow”. I am ….(CAT) Источник: https://mamamozhetvse.ru/zagadki-pro-zhivotnyx-na-anglijskom-s-perevodom.html
|
I have 4 legs and a tail. I am very smart. I like to play with you. When I see a cat, I say “Woof, woof” I am ….(DOG) Источник: https://mamamozhetvse.ru/zagadki-pro-zhivotnyx-na-anglijskom-s-perevodom.html
|
Green and long With many teeth. Beautiful smile — It`s … A CROCODILE
|
As red as fire, With a fuzzy tale. He likes long walks. It is … A FOX. Источник: https://mamamozhetvse.ru/zagadki-pro-zhivotnyx-na-anglijskom-s-perevodom.html
|
In winter it is white, In summer it is gray, |
The animal that sleeps All winter in the den is? |
I live on a farm. I am …. |
I am yellow and brown. I have 4 long legs and a very long neck. I like to eat green leaves. I am ….
|
Teacher :Very good. All right…., take the card
P.8.; Card 8
Teacher:We play the game “The word search”. In some minutes our guests tellus who is the winner
Лексическая игра “Theword search”
Команды получают раздаточный материал и находят названия животных.
Teacher :Very good. All right…., take the card
PCard 9
Игра “Theatre”
Команды получают текст Rabbit’s Clothes., разрезанный на абзацы. Команды должны правильно расположить частисказки и прочитать её.
Rabbit’sClothes.
One day the rabbit was very hungry and ran to MrGrey’s garden. There were some sweet carrots, red tomatoes, big potatoes andred apples there! The rabbit was happy in this garden!
At 12 o’clock Mr Grey came into the garden andstarted his work. Suddenly he saw Peter: “A rabbit in my garden!” Mr Greyjumped up and ran after the rabbit. The rabbit jumped up and ran after awayfrom Mr Grey. But he couldn’t see the garden door.
He lost his red shoes near the tomatoes. He had noshoes on! Now he could run on his four legs! Then he jumped out of his jacket.Now he had no clothes on and ran very fast.
Suddenly he saw the garden door. Closed! The rabbitwent under it. How happy he was to be out of the garden!
Mr Grey was happy too. He had no rabbits in hisgarden. When he saw a blue jacket and shoes, he got happier:
“Now I have got some nice clothes! Two red shoes anda blue jacket.”
Mr Grey put the rabbit’s clothes on a scarecrow (пугало).
Teacher :Well done children. Thank you very much for your answers Many of you have pets .You must take care of them and not only of your petsbut of all birds and animals.
Teacher: Today you have a very good time.I like your answers and Igive everybody a postcard with a picture of an animal .
Teacher : I give a word ourguests.Подведение итогов .Награждение команд.
Список использованной литературы
1. Белова Л. В., Рахманкулова Л. К. Некоторые приёмы работы с картинками науроках английского языка // Иностранные языки в школе.- 1991.- № 2.-с.72-75.
2.Жуковская Р.И. Игра и её педагогическое значение. М., 1975
3.Любченко А.С. Нестандартные урокианглийского языка в школе. Ростов-на- Дону Феникс,2007
4. Источник: https://mamamozhetvse.ru/zagadki—pro—zhivotnyx—na—anglijskom—s—perevodom.html
5. Источник:https://mamamozhetvse.ru/zagadki-pro-zhivotnyx-na-anglijskom-s-perevodom.html
