X-PDF

Поурочный план для класса на тему Homes Rooms

Поделиться статьей

Short term plan

 

Unit of a long term plan  Unit 1 Home and away

School:

Date:

Teacher name: Zeinalova D

Grade: 5

Number present:

absent:

Lesson title

Homes Rooms

Learning objectives

 

 

 

 

5.4.2.1 understand with little support specific information and detail in short, simple texts on a limited range of general and curricular topics;

5.5.2.1 write with support a sequence of short sentences in a paragraph on a limited range of familiar general topics;

Lesson objectives

learners will be able to:

Identify details in simple text

Write 1 paragraph on the given topic

Ss with ind. needs

(shy student, passive)

-Identify details in simple text with extra support (waiting time)

-Write 1 paragraph on the given topic according to the given examples (model)

Reading Literacy

 

Locate information

— access and retrieve information within a text

— search and select relevant text

 

Level of thinking skills

— knowledge and  comprehension

— application

 

Stages / Time

Teachers actions

 

Students actions

Assessment

Resources

Beginning

10min

 

2 min

 

 

3min

Org.moment

 Teacher turn on the song according to the topic

 

Teacher divides learners into 2 groups

 

Input : work on vocabulary. (matching)

Teacher gives pictures and words

 

Unusual, crazy, outside, inside, great view, four-storey.

 

Ss . Listen to the song Ss should guess the theme of the lesson.

 

Individual work

Ss choose keys with different colours.

 

 

Ss match pictures with the words

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Self assessment- key words

https://www.youtube.com/watch?v=SDAk882yWzA

 

 

 

PTT

Middle

20min.

 

 

10min

 

 

 

 

 

 

 

5min

 

 

5min

Prediction activity

Pre-reading: according to the new topic Teacher shows pictures.

 

While reading: (skimming for 1 minute)

Pronominal questions(scanning)

What? Where? Who? Why? When?

What is on the fist floor?

Where you can find these houses?

Who lives there?

Why do they live there?

When do you think it happened?

 

Task  true/false according to the text

 

 

Post-reading

Drawing task

Teacher gives a model of house in drawing form

 

 Differentiation:

Ss with individual need draw with the help of a model

 

 

Ss guess what the text will be about.

 

 

Individual work

Ss read the text and answer the questions.

 

Pair discussion

 

 

 

 

 

Group work

Ss find answers in the text

Представленная информация была полезной?
ДА
58.58%
НЕТ
41.42%
Проголосовало: 985

 

 

Individual work

Ss draw an ideal house  picture

Pair work

Present pictures to each other

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Pair assessment — ss present answers in pairs and give their ideas commentsfeadback

 

 

Self-assessment  teacher shows the answers

 

feadback according to criteria

-use no less 3 colours

-draw accord the topic

-write 3 adj

Book “Excel”

Virginia Evans

Jenny Poo

10 min

 

Pre-writing Mind map / gather ideas

Teacher collect all ideas, thoughts, in order to ss understand what they will write about           Tips: Linking words

                                      Becouse, firstly, secondly, so, and, but

       

Ideal 

 

 

 

 


Differentiation:

Teacher gives an examples of sentences to the ss with ind need

Group work

Ss share their opinions, ideas,

 

Ss write 5 sentences about an ideal house

(ss with indiv. need write sentences using 3 questions

How big is it?

How many rooms in it?

What kind of furniture would you have)

 

 

 

Peer assessment according to the check list

-spelling

-grammar

-write 5 sentences

-use linking words

 

Paper and markers

 

 

Check list

End

5 min

 

Reflection

Teacher asks learners

1) What was difficult to do at the lesson?

2) What do you need to work on?

 

Feedback (I)

Learners complete an evaluation sheet of what they did during the lesson writing a number in each statement:

I know parts of the house.

I know furniture and household objects

I can describe the house or room

I can make sentence

I can answer the question

Evaluation sheet is given to all learners to fill in.

 

Evaluation sheet

 

 

 

 

 

 

 

Check list

 

Name_________________________________________

 

 

+  —

 

Comments

 

Spelling

 

 

 

grammar

 

 

 

Write 5 sentences

 

 

 

Use linkin words

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Поделиться статьей
Автор статьи
Анастасия
Анастасия
Задать вопрос
Эксперт
Представленная информация была полезной?
ДА
58.58%
НЕТ
41.42%
Проголосовало: 985

или напишите нам прямо сейчас:

Написать в WhatsApp Написать в Telegram

ОБРАЗЦЫ ВОПРОСОВ ДЛЯ ТУРНИРА ЧГК

Поделиться статьей

Поделиться статьей(Выдержка из Чемпионата Днепропетровской области по «Что? Где? Когда?» среди юношей (09.11.2008) Редакторы: Оксана Балазанова, Александр Чижов) [Указания ведущим:


Поделиться статьей

ЛИТЕЙНЫЕ ДЕФЕКТЫ

Поделиться статьей

Поделиться статьейЛитейные дефекты — понятие относительное. Строго говоря, де­фект отливки следует рассматривать лишь как отступление от заданных требований. Например, одни


Поделиться статьей

Введение. Псковская Судная грамота – крупнейший памятник феодального права эпохи феодальной раздробленности на Руси

Поделиться статьей

Поделиться статьей1. Псковская Судная грамота – крупнейший памятник феодального права эпохи феодальной раздробленности на Руси. Специфика периода феодальной раздробленности –


Поделиться статьей

Нравственные проблемы современной биологии

Поделиться статьей

Поделиться статьейЭтические проблемы современной науки являются чрезвычайно актуальными и значимыми. В связи с экспоненциальным ростом той силы, которая попадает в


Поделиться статьей

Семейство Первоцветные — Primulaceae

Поделиться статьей

Поделиться статьейВключает 30 родов, около 1000 видов. Распространение: горные и умеренные области Северного полушария . многие виды произрастают в горах


Поделиться статьей

Вопрос 1. Понятие цены, функции и виды. Порядок ценообразования

Поделиться статьей

Поделиться статьейЦенообразование является важнейшим рычагом экономического управления. Цена как экономическая категория отражает общественно необходимые затраты на производство и реализацию туристского


Поделиться статьей

или напишите нам прямо сейчас:

Написать в WhatsApp Написать в Telegram
Заявка
на расчет