X-PDF

Разработка урока по теме «Rules and regulations at summer schools» УМК «SPOTLIGHT-6»

Поделиться статьей

6 класс

ТЕМА«Rulesand regulations at summer schools»

УМК «Spotlight»

 

Цель урока

Cформировать у учащихся коммуникативные навыки, необходимые для общения и сотрудничества со сверстниками, используя модальные глаголы.

Задачи урока

научить учащихся:

— предоставлять информацию по изученной тематике в устной форме с использованием пройденных, а также новых лексических единиц;

— понимать основное содержание услышанной информации;

— составлять монологическое высказывание о правилах поведения в школе;

— использовать языковую догадку;

— использовать в речи модальные глаголы must, mustnt, have to, can

— работать в сотрудничестве.

Ожидаемые учебные результаты:

 

Личностные

 

Формирование умения аргументировать собственные суждения;

формирование готовности  и способности работать в группе;

формирование творческих способностей;

формирование ответственного отношения к своим правам и обязанностям.

Метапредметные

формирование коммуникативных умений общения и сотрудничества со сверстниками (работа в группах),

формирование умения слушать и контролировать собеседников;

формирование умения высказывать и аргументировать свою точку зрения;

формирование умения распределять роли для успешного решения учебной задачи.

Предметные

— закрепление и обобщение ранее изученного материала;

— формирование и развитие коммуникативных умений в говорении, аудировании и чтении  по теме «Rules and regulations

— расширение словарного запаса по изученной теме;

— развитие грамматических навыков употребления модальных глаголов;

— развитие произносительных навыков на основе ранее изученных и новых слов.

 

 

 

 

Ход урока

 

№ п/п

Этап урока

Материалы

1.                   

Приветствие, проверка готовности к уроку и проблематизация (подведение к теме урока)

T(showing SLIDE 1): Greetings.

T : Today we have a special lesson. Today we are going to a funny trip to learn English. Our program’s name is “English is fun” Are you ready?

Let’s watch a video. (There is a video of a summer school on the board). 3 min.

Now, answer my questions using the words. T               S1,S2

1. Where are we going to?

2. What’s the name of school?

3. What classes are there?

3. What can you do there?

 Контрольное задание: answer the questions

Время на выполнение задания: 5 минут

2.                   

Введение и первичное закрепление нового языкового материала (введение новой лексики).

Работа в группах.

T.: We are visiting LTC Eastbourne summer school for young leaners and learn the rules of this school and different activities. So, we have two groups of student in our Eastbourne summer school.

1. Repeat after me the new words. .              T             class

2. Find the definitions of these words. (appendix 1) cosy, stuff, opportunity, residential accommodation, activities, excursion, express     .              T               S1, S2…

3. Read the words and their definitions. .              T               S1, S2…

4. Fill in the words. (appendix 2)    T                        S1, S2….

Ø Контрольное задание: 1.match the words and their definitions

Ø 2. Fill in the words

Задание на активизацию внимания учащихся

Время на выполнение задания: 5 минут.

3.                   

Формирование умений извлечения основной информации из услышанного текста

T: Now, you are going to watch the video about our school one more time and group 1 (name) should find all activities they do there group 2(name) should find all the adjectives describing the school, people, town… (ex. Small or big, cool or awful)

S: Учащиеся просматривают видео повторно и 1 группа находит все виды деятельности в школе, 2 группа все прилагательные, характеризующие школу.

T: Take the answers of other group and find the mistakes if they have.

дает учащимся противоположной группы ответы и при проверки тем самым активизирует их внимание в поиске ошибок оппонентов.

Ø Контрольное задание: Find some more information about school in groups

 

Ø Задание на активизацию внимания учащихся:

Listen to your classmates’ answers and add something that was missed.

Время на выполнение задания: 10 минут.

 

4.                   

Формирование лексическо-грамматических навыков: a) употребления неправильных глаголов в Past Simple, b) употребление модальных глаголов

а. Энергетическая минутка.

T. As children said they played different games learning English. Now, we are going to play and at the same time to earn some money. Do you like money? Oh, either do I!  I’ve got some English pounds. Let’s have an auction. I’m ready to change it for irregular verbs. Name them one by one. Who is the last takes the money.

Lets start.

Время на выполнение задания: 3 минуты.

 

b. Повторение модальных глаголов.

T. Now, let’s remember modal verbs must and mustn’t. We use them when we have some special rules and laws.

 

So, you have the phrases. Read them and choose and stick the rules for teachers (group 1), choose and stick the rules only for students (group 2).

Время на выполнение задания и его контроль — 3 минуты.

c. Закрепление языкового материала в разговорной речи.

T. Make up the phases using the rules for students (teachers). Another group is checking.

 

Контроль с последующей проверкой: проверка ответов, ученики корректируют свой выбор и по очереди составляют фразы (работа над произносительными навыками и тренировка активной лексики).

Время на выполнение задания — 2 минуты.

 

5.                   

Формирование умений извлечения основной информации из прочитанного текста

a. T. Now we know some rules for teachers and for students. Let’s learn some more rules  which are in Eastbourne school. We will meet some words we should remember. So, find their definitions.

S: Находят определения к словам.

T: You are great. So, you are ready to read the texts and find the best headings for them.

1.School uniform and personal appearance

  • Students must wear their school uniform every day.
  • Students mustnt come to school with extreme hairstyles (for example, greenhair).
  • Students mustnt wear jewellery but girls can wear small ear studs.
  • Girls can wear a little make-up.

2. Possessions

  • Students must switch off mobile phones during lessons.
  • Students must always keep mobile phones in their bag.
  • Students mustnt text or take photos or videos in the school.
  • Students can use their mobiles or MP3 players at lunchtime or break.

3. How to behave

  • Students must always be on time for class.
  • Students must always raise their hand before speaking.
  • Students must speak politely to teachers and classmates.
  • Students must show respect to others and treat them fairly.
  • Students mustnt drop rubbish. We must keep our school clean and tidy.

 

 

b. Обратная связь и рефлексия.

Учитель проводит обсуждение основной информации из прочитанного текста. 

T. What  must children do?

P1: They must….

T: What mustn’t children do?

P2: They mustn’t….…

T: What can students do?

S: They can

Время на выполнение задания: 5 минут.

 

6.                   

Применение изученного

T. You’ve learnt a lot about different school rules. I’m sure you are ready to be a prefect in Eastbourne school .

Choose a prefect who can tell us about your school and introduce its students.

 (задание на экране).

So, work in groups, brainstorm the ideas, and then decide which of you is a prefect.

You’ve got 3 minutes to get ready.

Клише для ответа учащегося

My name isI’m a student of….Our school is…. I’m a prefect. The students of our group are…

We must… We mustn’t… Our teacher must… They mustn’t…

We have…(activities)

 

Ø Контрольное задание:

T: Present your school and tell about its rules.

Ø Задание на активизацию внимания учащихся.

T. Listen to your partners’ presentation very carefully and ask some questions about their school.

Время на выполнение задания: 10 минут.

7.                   

Подведение итогов урока: объяснение домашнего задания, оценивание, выводы по уроку (чему научились).

 

T: Thank you for interesting Надпись:presentations. To sum up the results of our work today study   the questionnaire, tick what you’ve learnt today and what you can do now.

Ученики заполняют анкету.

 

 

 

 

 

 

 

T: Does anyone want to share the summary?

Volunteers read out their answers.

T. You worked hard so you have good marks. Your homework- to do the project of any British summer school: rules, activities, dwellings. Well, our lesson is over.

Thank you very much.

Время на подведение итогов урока: 2 минуты.

 

 

 

 

Представленная информация была полезной?
ДА
58.69%
НЕТ
41.31%
Проголосовало: 990

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Сценарий урока

 

I. (презентация) T: Good morning children! How are youtoday? I’m glad to see you. Take your places. Today we have a special lesson.Today we are going to a funny trip to learn English. Our program’s name is“English is fun” Are you ready? (слайд 1)

S:Yes, we are.

(Видео)T: Well, let’s watch a video and guesswhere we are going to. (watching…)

(презентация) Now, answer my questions.

1. Where are we going to? summer school(слайд 2)

2. What’s the name of school? Eastbournesummer school(слайд 3)

3. What classes are there? Group classes(слайд 4)

3. What can you do there? Learn English(слайд 5)

II.T: So, we are going to Eastbourne Summer school, there we’ll learn how tospeak English, the rules for teachers and students. Finally, you’ll tell meabout your experience. We have two groups of Eastbourne students:  GROUP 1 andGROUP 2.

 

1.Now, groups lets learn some words: cosy, stuff, opportunity, residentialaccommodation, activities, excursion, express. (слайд 6)

2.Find the definitions of these words and match the words with their definitions.Read your answers one by one.

3.Fill in the words. Read your answers one by one.

 

III. (Видео)Now,you are going to watch the video about our school one more time and group 1should find all activities they do there group2should find all the adjectives describing theschool, people, town, family… (ex. Small or big, cool or awful)

 

(выключить проектор)

Now,I give you the answers of other group and you should listen to their variantand find the mistakes if they have.

Adjectives

Activities

the best place, lovely people

little streets, cosy town

nice people, teachers are great

art teacher is fun, stuff are very kind

school is really cool, school is pretty big

building is beautiful, friendly family

amazing, awesome

 

Walk

Play games

Speak about other countries and people

Play Tennis

Play Basketball

Play Volleyball

Play Football

Relax

Go to excursion

Come

 

 

IV. T. a) Let’s relax. Childrenusually play different games when they learn English. Now, we are going to playand at the same time to earn some money. Do you like money? Oh, either do I! I’ve got some English pounds. Let’s have an auction. I’m ready to change it for

1. the types of dwellings. Name them one by one.Who is the last takes the money.

Let’sstart.

     2. the degrees of comparisons of adjectives.

 

b)b. Повторение модальныхглаголов.

T.Do you remember modal verbs must and mustn’t? We use them when we have somespecial rules and laws. So, you have the phrases. Read them and choose andstick the rules for teachers (group 1), choose and stick the rules only forstudents (group 2). Make up the phrases using the rules for students(teachers). Begin with the phrase: teacher must or mustn’t…Another group ischecking.

 

 

For teachers

For students

Teachers mustn’t shout at students.

Teachers must help with problems.

Teachers must save children’s life and health

Teachers mustn’t finish lessons earlier.

Teachers must use different methods of teaching.

Teachers must work with all students.

 

Students must do their homework.

Students mustn’t leave classroom without asking.

Students mustn’t use mobile phones at the lesson.

Students must visit lessons.

Students mustn’t be late for lessons.

Students mustn’t run in the classroom.

 

V. (презентация) T. Nowwe know some rules for teachers and for students. Let’s learn some more ruleswhich are in Eastbourne school. We will meet some words we should remember. So,find their definitions. (слайд 7)

S:Находят определения к словам.

Jewellery- decorative metal objects on your body

Make-up– cosmetics on the face

Strict- limiting someone’s freedom

Respect- to be kind and careful for someone

Earstuds — small pieces of jewellery in the ears

Hairstyle- the in which someone’s hair is cut

 

T:You are great. So, you are ready to read the texts and find the best headingsfor them. (слайд 8)

1.Schooluniform and personal appearance

  • Students must wear their school uniform every day.
  • Students mustnt come to school with extreme hairstyles (for example, greenhair).
  • Students mustnt wear jewellery but girls can wear small ear studs.
  • Girls can wear a little make-up.

2. Possessions

  • Students must switch off mobile phones during lessons.
  • Students must always keep mobile phones in their bag.
  • Students mustnt text or take photos or videos in the school.
  • Students can use their mobiles or MP3 players at lunchtime or break.

3. How to behave

  • Students must always be on time for class.
  • Students must always raise their hand before speaking.
  • Students must speak politely to teachers and classmates.
  • Students must show respect to others and treat them fairly.
  • Students mustnt drop rubbish. We must keep our school clean and tidy.

 

T: Please, read your answers.(выключить проектор)

 

b. Обратная связь и рефлексия.

Учитель проводит обсуждение основной информации изпрочитанного текста. 

T. What  must students do?

P1: They must….

T: What mustn’t studentsdo?

P2: They mustn’t….…

T: What can students do?

S: They can…

VI. T. You’velearnt a lot about different school rules, school activities. I’m sure you areready to be a prefect in Eastbourne school . (слайд 9)

Choosea prefect who can tell us about your school and introduce students.

 (заданиена экране).

So,work in groups, brainstorm the ideas, and then decide which of you is aprefect.

You’vegot 3 minutes to get ready.

Клишедля ответа учащегося

My name isI’ma student of….Our school is…. I’m a prefect. The students of our group are…

Wemust… We mustn’t… Our teacher must… They mustn’t…

Wehave…(activities)

T.Listento your partners’ presentation very carefully and ask some questions abouttheir school.

 

T: Thankyou for interesting Надпись:presentations.To sum up the results of our work today study   the questionnaire, tick whatyou’ve learnt today and what you can do now.

Ученики заполняютанкету.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

T: Doesanyone want to share the summary?

Volunteersread out their answers.

T. T.You worked hard so you have good marks. Your homework- to do the project ofany British summer school: rules, activities, dwellings. Well, our lesson isover.

Thankyou very much.

 


Поделиться статьей
Автор статьи
Анастасия
Анастасия
Задать вопрос
Эксперт
Представленная информация была полезной?
ДА
58.69%
НЕТ
41.31%
Проголосовало: 990

или напишите нам прямо сейчас:

Написать в WhatsApp Написать в Telegram

ОБРАЗЦЫ ВОПРОСОВ ДЛЯ ТУРНИРА ЧГК

Поделиться статьей

Поделиться статьей(Выдержка из Чемпионата Днепропетровской области по «Что? Где? Когда?» среди юношей (09.11.2008) Редакторы: Оксана Балазанова, Александр Чижов) [Указания ведущим:


Поделиться статьей

ЛИТЕЙНЫЕ ДЕФЕКТЫ

Поделиться статьей

Поделиться статьейЛитейные дефекты — понятие относительное. Строго говоря, де­фект отливки следует рассматривать лишь как отступление от заданных требований. Например, одни


Поделиться статьей

Введение. Псковская Судная грамота – крупнейший памятник феодального права эпохи феодальной раздробленности на Руси

Поделиться статьей

Поделиться статьей1. Псковская Судная грамота – крупнейший памятник феодального права эпохи феодальной раздробленности на Руси. Специфика периода феодальной раздробленности –


Поделиться статьей

Нравственные проблемы современной биологии

Поделиться статьей

Поделиться статьейЭтические проблемы современной науки являются чрезвычайно актуальными и значимыми. В связи с экспоненциальным ростом той силы, которая попадает в


Поделиться статьей

Семейство Первоцветные — Primulaceae

Поделиться статьей

Поделиться статьейВключает 30 родов, около 1000 видов. Распространение: горные и умеренные области Северного полушария . многие виды произрастают в горах


Поделиться статьей

Вопрос 1. Понятие цены, функции и виды. Порядок ценообразования

Поделиться статьей

Поделиться статьейЦенообразование является важнейшим рычагом экономического управления. Цена как экономическая категория отражает общественно необходимые затраты на производство и реализацию туристского


Поделиться статьей

или напишите нам прямо сейчас:

Написать в WhatsApp Написать в Telegram
Заявка
на расчет